Hey,
ik heb een deel van mijn admin geschreven en nu stuit ik op een probleem.
Ik open dan de pagina edit.php en daarin komen invoervelden met de waardes van bijv. het nieuwsbericht wat je wilt gaan editten.
Om deze waardes in het invoerveldje te krijgen gebruik ik dit stukje code;
Hier steekt het probleem z'n kop op; hij zet wél de variabele $record2->date in het invoerveldje 'nieuwdate', maar hij zet de variabele $record2->message NIET in de textarea!!
In DW geeft hij met colorcoding ook het woordje 'date' (na record2->) wel in donkerblauw aan, maar het woordje 'message' (na record2->) geeft hij gewoon in het zwart aan. Dit duidt, lijkt mij, op het feit dat hij message niet als variabele kan vinden terwijl hij wel word aangeroepen;
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden
ik heb een deel van mijn admin geschreven en nu stuit ik op een probleem.
Ik open dan de pagina edit.php en daarin komen invoervelden met de waardes van bijv. het nieuwsbericht wat je wilt gaan editten.
Om deze waardes in het invoerveldje te krijgen gebruik ik dit stukje code;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <input name=nieuwdate type=text id=nieuwdate value="); print($record2->date); echo("> </p> <p> <textarea name=nieuwmessage cols=50 rows=10 id=nieuwmessage value="); print($record2->message); echo("></textarea> |
Hier steekt het probleem z'n kop op; hij zet wél de variabele $record2->date in het invoerveldje 'nieuwdate', maar hij zet de variabele $record2->message NIET in de textarea!!
In DW geeft hij met colorcoding ook het woordje 'date' (na record2->) wel in donkerblauw aan, maar het woordje 'message' (na record2->) geeft hij gewoon in het zwart aan. Dit duidt, lijkt mij, op het feit dat hij message niet als variabele kan vinden terwijl hij wel word aangeroepen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? if (!$submit) { $db = mysql_connect("localhost", "peedy"); mysql_select_db("peedy",$db); $sql2 = "select date, message from hoofdpagina where id = '$id' LIMIT 1"; $resultaat2 = mysql_query( $sql2 ); while ($record2 = mysql_fetch_object ( $resultaat2 )) { *blaablaablaat* |
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden
[ Voor 12% gewijzigd door Peedy op 07-12-2003 18:33 ]