MS Passport e-mailadres gewijzigd: Messenger contact list we

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Nou, de titel van dit topic zegt al voldoende denk ik! :(

Ik ben dus overgegaan op een andere provider en ik heb mijn e-mailadres van MS .NET Passport (whatever) veranderd naar mijn nieuwe e-mailadres. Echter, ik kon niet meer inloggen in MS Messenger (omdat daar het oude e-mailadres nog in stond), wat op de een of andere manier is verweven met dat Passport gebeuren (maar blijkbaar niet goed genoeg). Als ik nu mijn nieuwe e-mailadres en wachtwoord gebruik om in te loggen in messenger, dan lukt dat, alleen mijn contacten zijn pleite. En die had ik van tevoren niet even geexporteerd. :(

Is er nog een manier om ze terug te krijgen, of kan ik iedereen met de hand weer gaan zitten toevoegen?

Wat een klotezooi. Allemaal zo vaag!

Verwijderd

Vrij logisch, je hebt een nieuw account aangemaakt, als je op jouw messenger inlogged met iemand anders passport krijg je toch ook ZIJN contactlist en niet de jouwe ;)
Waarom log je niet gewoon in op je oude account, export je de contactlist, log je in met je nieuwe account, importeer je de lijst? :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Juist hartstikke logisch? :)

Je contacten worden op de servers van MSN Messenger opgeslagen, en niet op jouw computer. Log gewoon in je je oude account, ga dan naar Contactpersonen -> Contactpersonen lijst opslaan, en log uit.
Log vervolgens met je nieuwe account in, en ga dan naar Contactpersonen -> Contactpersonen importen uit een opgeslagen bestand :)

edit:
Je titel klopt ook niet: je kan je e-mail adres van je .net passport niet wijzigen, omdat je e-mail adres je .net passport is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 07-12-2003 18:12 ]

• Molybdenum
Rafe schreef op 07 december 2003 @ 18:10:
Juist hartstikke logisch? :)

Je contacten worden op de servers van MSN Messenger opgeslagen, en niet op jouw computer. Log gewoon in je je oude account, ga dan naar Contactpersonen -> Contactpersonen lijst opslaan, en log uit.
Log vervolgens met je nieuwe account in, en ga dan naar Contactpersonen -> Contactpersonen importen uit een opgeslagen bestand :)

edit:
Je titel klopt ook niet: je kan je e-mail adres van je .net passport niet wijzigen, omdat je e-mail adres je .net passport is ;)
het oude account bestaat niet, want het is nog steeds hetzelfde account: ik heb alleen het e-mailadres veranderd. dat is juist het vreemde.
anders was ik er al uitgekomen. zoals gezegd in mn eerste post: ik kon niet meer inloggen met mn oude e-mailadres. in feite is dus mijn accountnaam gewijzigd, want het accountnaam is mijn e-mailadres. misschien moet ik het maar proberen terug te veranderen.

Verwijderd

Dan heb je zojuist iets ontdekt wat andere mensen moeten onthouden, contactlist is gekoppeld aan emailadres en niet aan ACCOUNT als ACCOUNT zijnde bijv met een accountid ofzo. Op zich niet zo raar aangezien je emailadres ook je sign-in naam is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 18:30 ]

• Molybdenum
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 18:30:
Dan heb je zojuist iets ontdekt wat andere mensen moeten onthouden, contactlist is gekoppeld aan emailadres en niet aan ACCOUNT als ACCOUNT zijnde bijv met een accountid ofzo. Op zich niet zo raar aangezien je emailadres ook je sign-in naam is.
inderdaad! ik heb nu mijn oude adres even terugggezet, contact list gebackupped, nieuwe e-mailadres opgegeven bij passport, met het nieuwe adres ingelogd, contactlist geimporteerd en klaar. wel alle instellingen weg alsmede custom emoticons... :(

maar goed, opgelost, zou ik maar zeggen!

in ieder geval bedankt.
Pagina: 1