Toon posts:

wifi lan tussen 2 pc's, zonder access point. HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja, het zit zo. Er is een mooie aldi pc aangeschaft door een familielid van mij, maar deze heeft nog een pc en wil deze draadloos verbinden, omdat gaten boren enz voor utp allemaal niet gaat lukken. Nu is er een wifi kaartje gekocht en heb deze ingebouwd. ( in de aldi pc is deze reeds aanwezig). Maar, ik heb geen flauw idee hoe ik dit in moet stellen? ik heb info gezocht en rond gekeken op op GoT maar niets kunnen vinden. De verkoper van de wifi kaart had namelijk gezegt dat het ook moet lukken met 2 wifikaartjes in totaal en geen access point. Er komen geen pc's meer bij dus de aanschaf van een access point is geen oplossing. Maar, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit zo al in moet stellen op de pc's?
Beide pc's werken met windows xp. Het enige wat ik heb gevonden is dat je 1 pc als ad-hoc ofzo moet instellen, maar ik kan deze optie niet eens vinden in windows xp.
als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hier al gekeken? FAQ Network Troubleshooting :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ad-hoc netwerk moet je neerzetten ipv een infrastructure. Als je ff ád-hoc'' in de search ramt kom je er wel ;)

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:49:
ja, het zit zo. Er is een mooie aldi pc aangeschaft door een familielid van mij, maar deze heeft nog een pc en wil deze draadloos verbinden, omdat gaten boren enz voor utp allemaal niet gaat lukken. Nu is er een wifi kaartje gekocht en heb deze ingebouwd. ( in de aldi pc is deze reeds aanwezig). Maar, ik heb geen flauw idee hoe ik dit in moet stellen? ik heb info gezocht en rond gekeken op op GoT maar niets kunnen vinden. De verkoper van de wifi kaart had namelijk gezegt dat het ook moet lukken met 2 wifikaartjes in totaal en geen access point. Er komen geen pc's meer bij dus de aanschaf van een access point is geen oplossing. Maar, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit zo al in moet stellen op de pc's?
Beide pc's werken met windows xp. Het enige wat ik heb gevonden is dat je 1 pc als ad-hoc ofzo moet instellen, maar ik kan deze optie niet eens vinden in windows xp.
als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Een access point kun je ook gebruiken als relay tussen de 2 kaartjes als ik me niet vergis, dus een ap kan toch zin hebben.
Anyway, zet beide kaartjes op 'Ad Hoc', geef ze allebei dezelfde SSID, zelfde kanaal en gaan.

www.vanheusden.com

Verwijderd

Topicstarter
dus bijde kaartjes op ad-hoc zette. Kan iemand mij misschien vertellen wat de werking hier van is? hoe dit werkt? dan is het ook wat makkelijker instellen. En nee, ik ben niet snel tevree. Waar stel ik dat in? dat ad-hoc?

• Icey
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:59:
dus bijde kaartjes op ad-hoc zette. Kan iemand mij misschien vertellen wat de werking hier van is? hoe dit werkt? dan is het ook wat makkelijker instellen. En nee, ik ben niet snel tevree. Waar stel ik dat in? dat ad-hoc?
Je zou zelf ook eens kunnen kijken,

Waar je ook je ssid kan instellen, en je channel zit ook een knopje voor ad-hoc.

Indien windows Xp Software gebruikt word staat er ook een 'box' ergens in de zin van 'peer-to-peer' netwerk o.i.d.

Maar hier kan je vrij makkelijk zelf achter komen, staat ook in de manual.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het leuke is dus dat [rml][ ALDI-PC]Wireless kaart op ad-hoc[/rml] er ook over gaat, en het daar ook niet erg duidelijk staat uitgelegd. Alleen dat de drivers vastlopen enz :S maar ja, dr is nu nog niets vast te lopen. Dus als er hier toevallig ook nog mensen ronddwalen die deze pc hebben en het werkende hebben :) ik zou helemaal blij worden daarvan ;)

• Icey
Vorige week gewoon aan de praat gekregen bij een klasgenoot, is gewoon een mooie prism 2.5 chipset dus totaal geen probleem.

Ik zou zeggen, probeer het voor de gein eerst eens voordat je bij voorbaat al roept dat het niet werkt.

Let ook op de juiste tcp/ip instellingen, straks zie je wel dat er verbinding is, maar loop je te blaten dat ze elkaar niet kunnen vinden ;)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:59:
Mja, bijde wordt normaal als volgt gespeld: bEIde.... en zette eindigt normaal gesproken op een N!

Met ad-hoc geef je aan aan je Wifi dat je zonder AP punten werkt.
Hoe dat werkt? Zoek dat ff zelf even op met google. Ik denk dat je met WiFi ad-hoc best genoeg over dit onderwerp zult vinden.
Waar je dat ad-hoc instelt hangt volledig af van de gebruikte WiFi software. Welk merk apparatuur gebruik je? Meestal heb je bij je netwerk-instellingen een extra tabblad voor instelling draadloos netwerk. Zoek daar eens....

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1