Toon posts:

[Thunderbird] Lastige Vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar,

Ik heb al sinds een tijdje Thunderbird runnen dit is de mailclient van Mozilla. Ben er erg gelukkig mee en ben daarom nog niet naar een ander programma geswitched. Maar vandaag stuitte ik op een probleem. Ik heb internet van Demon en de pop-mail daarvan is pop3.demon.nl
Bij een account dat je wilt maken moet je dus dat address invullen. Nou gaat dat uiteraard bij een account zonder problemen (ook moet je je username invoeren bijvoorbeeld: sinterklaas). Maar dan wil je twee accounts want Demon mail zit zo inmekaar:
adres@gebruikersnaam.demon.nl
als je 2 emailadressen wilt aanmaken krijg je dus:
zwarte.piet@sinterklaas.demon.nl
zwartere.piet@sinterklaas.demon.nl
Alleen dan moet je twee x dezelfde pop-mail invoeren + zelfde username: sinterklaas, en dat vindt Thunderbird niet goed. Hoe kan ik dit ontduiken? Ik krijg als errormessage: an account with that username or servername already exists, please try something else.

Als iemand de oplossing weet! _/-\o_

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
een goed begin van een oplossing vinden is beginnen met een normale vraag te stellen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je 2x dezelfde username invoeren? Je wilt toch 2x een verschillende alias ophalen. Zie http://www.demon.nl/support/email/pop3.html en dan met name de POP3 username.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 12:24
Even een beetje helder maken:
Alles komt in 1 pop3 box terecht.
En de TS wilt maar 1 keer die popbox checken maar meerdere TB accounts maken, om vanaf 2 verschillende email adressen te mailen.

Begrijp ik dat goed?

Verwijderd

Topicstarter
Nou om heel eerlijk te zijn snap ik het al :) Ik vroeg het ook even op Fok en daar ben ik met die mensen eropuitgekomen dat mijn vraag niet kan. Wat je echter wel kan doen is een filter aanmaken en dan zorgen dat je mail in de juiste map terechtkomt (die je ook moet aanmaken). In ieder geval bedankt ook voor jullie hulp, en nu weten jullie het voor later ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Filters zijn toch helemaal niet nodig, als je maar een alias ipv de hele popbox leeghaalt.

Oftewel: zwarte.piet@sinterklaas als username, en zwartere.piet@sinterklaas bij het andere account als username.

[ Voor 40% gewijzigd door blackd op 07-12-2003 18:17 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

blackd schreef op 07 december 2003 @ 18:14:
Filters zijn toch helemaal niet nodig, als je maar een alias ipv de hele popbox leeghaalt.
in principe heb je gelijk, maar bij demon werkt het zo dat alles@gebruikersnaam.demon.nl in je standaard mailbox terecht komt, en om die dan weer te kunnen 'scheiden' moet je inderdaad een filter gebruiken.

Echter kan de TS inderdaad ook gewoon een extra mailaccount bij demon registreren (vlg. mij 5 stuks gratis?? kweenie hoor, moet je even bij je eigenschappen van je account nakijken..) en die dan als alias binnenhalen. Dan gebruik je dus gewoon inderdaad twee verschillende loginnamen en twee voor Thunderbird aparte emailadressen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

hufkes schreef op 07 december 2003 @ 18:20:
[...]

in principe heb je gelijk, maar bij demon werkt het zo dat alles@gebruikersnaam.demon.nl in je standaard mailbox terecht komt, en om die dan weer te kunnen 'scheiden' moet je inderdaad een filter gebruiken.

Echter kan de TS inderdaad ook gewoon een extra mailaccount bij demon registreren (vlg. mij 5 stuks gratis?? kweenie hoor, moet je even bij je eigenschappen van je account nakijken..) en die dan als alias binnenhalen. Dan gebruik je dus gewoon inderdaad twee verschillende loginnamen en twee voor Thunderbird aparte emailadressen.
Je leest niet goed, door als username voor de popserver ALIAS@SYSTEEMNAAM.demon.nl te gebruiken haal je ALLEEN de mail op gericht aan ALIAS@SYSTEEMNAAM.demon.nl. Je hoeft dus geen filter te gebruiken, je zet gewoon 2 accounts op met 2 verschillende usernames en je krijgt dan alleen de mail gericht aan die specifieke alias.
Pagina: 1