Toon posts:

IIS Portforwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks,
Een tijdje terug heb ik dan eindelijk mijn gare usb adsl modem verruild voor een sweex adsl modem/4ports router. Het is een ANNEX-B, dus voor ISDN lijnen.

Alleen nu heb ik een probleem met IIS (internet information services). Mijn opstelling:

PC1 --- ROUTER --- Laptop

Router = 192.168.0.1
PC1 = 192.168.0.2
Laptop = 192.168.0.3
En natuurlijk een publiek ip adres ;)

Normaal kon ik gewoon via mijn publieke ip adres hosten met IIS, zodat iedereen ter wereld naar de site konden die op mijn pc gehost werd.

Nadat ik dit routertje kocht, had ik gedacht om simpelweg port 81 (imv met overig internetverkeer) te gebruiken in IIS onder ip adres 192.168.0.2(:81). Daarna mijn router port 81 laten forwarden naar 192blabla.2. Dit werkt echter niet :(
Ik heb al van alles geprobeerd en verschillende forums van top tot teen uitgediept en rotgepost, maar een oplossing lijkt nog steeds ver weg.

Heeft misschien iemand een idee, van hoe ik dat kan fixen?
Het is van groot belang dat deze server weer online komt te staan, omdat hierop ASP componenten geinstalleerd staan die je niet meteen vind bij reguliere hosting providers.

Alvast bedankt

Verwijderd

"werkt niet" :? Je hebt poort 81 gemapt naar poort 81 op je lokale IP-adres, right? En wat gebeurt er dan als een kennis/maat/familielid van je je externe IP-adres benadert op poort 81?

Verwijderd

Topicstarter
IIS host dus op de PC1 zeg maar, onder ip adres 192.168.0.2 en port 81.
Ik kan wel met mijn laptop, regelrecht naar 192.168.0.2:81, die wordt dus wel goed geforward.
Als iemand van buitenaf naar mijn [publieke-ip]:81 surft, krijgt hij een 404 :S

Verwijderd

Weet je dan 100% zeker dat je de poort goed gemapt hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover bij mij bekend wel,
hier een screenshot van IIS setup met daarachter de forward instellingen van mijn router:
http://www11.brinkster.com/nielsbits/iis.jpg

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:07
Staan je rechten wel goed ingesteld?

En bij welke pagina's krijg je een 404, bij .asp bestanden of plain text?

[ Voor 52% gewijzigd door leon1e op 07-12-2003 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet veranderd aan de instellingen van iis, behalve het poortnummer. Voordat ik dit router had, dus dat usb modem, werkte het prima. Toen stond de pc zelf nog direct in verbinding met het internet, onder het publieke ip adres.

Ik heb een snelle testpagina in mijn virtuele "ASP" directory staan, om de verbinding te testen. Die krijg ik wel te zien als ik vanaf 192.168.0.3 naar 192.168.0.2:81 surf.

Probeer anders is http://*.*.*.*/asp/test.asp ? Dat is de url (zou moeten zijn) naar de test pagina.

Over rechten weet ik niet zoveel :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 18:13 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 17:04

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

404? ik krijg hier iig geen 404; hier is je server onbereikbaar. Op poort 80 is er wel iets te vinden.

en het niet kunnen vinden heeft niets te maken met het type pagina (text, asp), tenzij je een brak script hebt, waardoor je je eigen server 'opblaast'

Alleen als ik naar http://*.*.*.*:80/ ga, lijkt het er niet op dat je IIS draait, maar een andere webserver..

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 18:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:32:
Nadat ik dit routertje kocht, had ik gedacht om simpelweg port 81 (imv met overig internetverkeer) te gebruiken in IIS onder ip adres 192.168.0.2(:81). Daarna mijn router port 81 laten forwarden naar 192blabla.2. Dit werkt echter niet :(
Je kunt gewoon port 80 gebruiken!
Ondanks de port80 mapping voor binnenkomend verkeer kun je port 80 ook gewoon gebruiken voor uitgaand www verkeer.

In IIS even kijken op welke interface deze luistert...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dan kan ik het zelf fout hebben over die 404 (ging er iig van uit). Wat je op 80 tegenkomt is de server die op mijn router draait, voor de web based manager ;)
Kan je hopelijk niet in ;)

• leon1e
Poort 81 staat niet open, telnet naar internet wel om je router te beheren.

Dus je poortmapping is niet goed.

Verwijderd

Even je IP weggeëdit, er staat nogál wat open op dat IP. Vraag gewoon even iemand via MSN/IRC/ICQ als je iets veranderd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
six10, ook jij bedankt voor je feedback, maar het hielp niet :(

De iis staan gewoon aan btw.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 17:04

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 18:13:
hmmm, dan kan ik het zelf fout hebben over die 404 (ging er iig van uit). Wat je op 80 tegenkomt is de server die op mijn router draait, voor de web based manager ;)
Kan je hopelijk niet in ;)
Als ik het goed heb, moet je die op een andere poort kunnen draaien; waarom doe je dat niet?

(althans, dit kan ik op mijn router volgens mij instellen :P)

edit:
Sorry JSS

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 07-12-2003 18:18 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 07 december 2003 @ 18:15:
Als ik het goed heb, moet je die op een andere poort kunnen draaien; waarom doe je dat niet?

(althans, dit kan ik op mijn router volgens mij instellen :P)
Moet inderdaad kunnen en maakt het bezoeken van je website een stuk makkelijker.
Begin even opnieuw. Gooi de poortmaps van je router weg, stel deze opnieuw voor poort 80 in naar het juiste IP-adres. Controleer dit 3 keer.

Stel dan IIS goed in op poort 80, controleer ook deze intern.
edit:
Sorry JSS
:* :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik moest even eten... :P

Ik heb iis terug gezet op port 80.
Bij virtual servers port 80 geforward naar 192.168.0.2 (ip van de host pc)
De admin page van mijn router staat op port 81 nu, en die werkt.

Maar, mijn iis krijg ik nog niets :(
Als ik vanaf mijn laptop naar http://192.168.0.2/asp/test.asp surf, krijg ik mijn testpage wel.
Ga ik daarentegen naar http://*.*.*.*/asp/test.asp, dan krijg ik wederom niks. Ik raak er een beetje moedeloos van :'(

IIS draait op 192.168.0.2 nu trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 19:54 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 18:55:

Als ik vanaf mijn laptop naar http://192.168.0.2/asp/test.asp surf, krijg ik mijn testpage wel.
Ga ik daarentegen naar http://*.*.*.*/asp/test.asp, dan krijg ik wederom niks. Ik raak er een beetje moedeloos van :'(

eh, hij doet het hoor :P

alleen kan jij niet vanuit je eigen interne netwerk op je eigen externe ip komen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 19:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

• leon1e
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 18:55:

Ga ik daarentegen naar http://***/asp/test.asp, dan krijg ik wederom niks. Ik raak er een beetje moedeloos van :'(

Vanaf buiten werkt het gewoon, dit komt doordat je externe adres niet intern beschikbaar is.

Trouwens, zet je telnet naar buiten even dicht.
23/tcp open telnet

offtopic:
He zwelgje, kom je nog even in #netwerken ?

[ Voor 14% gewijzigd door leon1e op 07-12-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat ?

ben niet echt een netwerk guru :P

Verwijderd

Gewoon alles van Telnet "Inbound" op je router op Deny zetten. En kijk met name even naar instellingen met betrekking tot de configuratie. Op welke poorten en interfaces de webconfig bijvoorbeeld draait en de Telnet-instellingen (zit vast zo'n soort tabblad ergens bij Advanced).

Trouwens wéér je externe IP-adres weggeëdit, pas hiermee gewoon even op als je vanalles open hebt staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 19:55 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Sorry voor de kick, ik heb percies het zelfde probleem op me sweex router! alles staat gemapt, ftp,www,vpn

ftp en www op poort 21 en 80 naar 192.168.0.2 en vpn poort 1723 (gre doet ie automatisch) naar 192.168.0.1! als ik van buiten inlog op me RAS server dan werkt het gewoon, zelfs met me homeip dns naam (edf.homeip.net) maar me webpagina's en ftp zijn niet bereikbaar! de ftp luisterd op poort 21 uiteraard en me webserver op poort 80, alles werkte gewoon voorheen zonder router, toen gebruikte ik een win2k bak met NAT (van win2k zelf) en met de poorten doorgemapt, dat werkte gewoon goed! maar sinds de router niet meer, de firewall in de router heb ik uit staan, heb alleen NAT aanstaan en me IP static erin gezet, de dns naam wordt gewoon naar me ip gelinkt bij dyndns.org. Aangezien ik wel kan VPN'en naar me dns adres zit dat dus wel goed!

Verwijderd

Heb je het ook aan iemand op ICQ/MSN/IRC gevraagd om even te proberen? Zelf vanuit je interne netwerk proberen werkt meestal niet.
En doe eens een portscan op http://scan.sygate.com en vermeld even welke poorten er open staan volgens die scan :)

• Mister_X
jaja tuurlijk! ik test altijd vanaf me vriendins computer :)

hier nog even me netwerk config

internet komt binnen op de router, dan gaat ie vanaf 1 van de 4poorten naar me switch, vanuit daaruit naar me PDC (192.168.0.1), file server (192.168.0.2) en de rest, beneden heb ik nog een acces point die ook direct op de router aangesloten zit,

forwarden naar 192.168.0.1 werkt dus! maar 192.168.0.2 niet, ik draai ook DNS, zou het kunnen dat ie alleen naar de 192.168.0.1 forward en dan door gerout moeten worden naar 192.168.0.2? (bridgen??)

vind het een vaag probleem trouwens :)

ben die online scan aan het doen...

gedaan:
Trying to gather information from your web browser...

Operating System = Windows 2000
Browser = Microsoft Internet Explorer 6.0

Trying to find out your computer name...

Unable to determine your computer name!

Trying to find out what services you are running...

Unable to detect any running services!
nou, ben in iedergeval redelijk beveiligd!

[ Voor 30% gewijzigd door Mister_X op 08-01-2004 13:02 ]

• Mister_X
kick :)
Pagina: 1