Toon posts:

Fabrieksdefaults Philips breedbeeld TV wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik tot dusverre geen specifiek TV-forum voor technische zaken heb kunnen ontdekken, plaats ik mijn vragen maar in dit forum.

Wie weet of (en zo ja, hoe) een voorgeprogrammeerde beeldinstelling (b.v. 'Natuurlijk') te wijzigen is?
Mijn persoonlijke smaak is namelijk duidelijk anders dan één van de fabriekskeuzes van mijn Philips 28PW9527, maar de instellingen van 'Persoonlijk' kunnen helaas niet vastgelegd/opgeslagen worden.

Omdat instellen via het (grafische) menu vaak omslachtig is en tergend langzaam gaat, zou ik graag willen weten of (sommige) instellingen evt. ook door een bepaalde codereeks te wijzigen zijn. Ik zou op mijn (programmeerbare Marmitek) afstandsbediening graag een toets(combinatie) willen hebben die b.v. het volume op een bepaalde sterkte zet of de bron op EXT2 of het beeldformaat op 4:3 (enz.).

N.B. Als dit soort zaken in het Service Manual te vinden zijn, dan zou ik zeer waarschijnlijk wel zoiets gaan kopen.

P.S. Oudere Philips TV's hebben meestal een z.g. "Groene toets", maar de ontwerpers vonden deze nuttige en handige voorziening blijkbaar niet meer nodig.

Groetjes, Chris

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Via 062596i+ kom je in het service menu terecht. Maar pas wel op wat je daar doet, en schrijf de oorspronkelijke waardes op van wat je veranderd.

i+ is de toets linkonder de cijfer-toetsen.