[XP] 2e harde schijf leeg?

Pagina: 1
Acties:

• MasterMaat
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Na een format van mijn eerste harde schijf en dus een clean install van XP, vindt XP dat mijn 2e HD (Maxtor 30Gb) leeg is en geformateerd moet worden.
In het Systeembeheer/Schijfbeheer staat hij als On-line, maar helemaal leeg, toch staat hier al mijn back-up op.

What to do?

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Heb ik ook wel eens gehad, start eesn opnieuw op, misschien vind hij hem weer, een nieuwe install wil ook wel eens helpen, soms heeft het met onduidelijke instellingen te maken, of met het installeren van de harddisk drivers.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb je toevallig je 1e HD in een ander bestandssysteem verandert? zoals je weet het je win16, win32 en NTFS (nieuw in XP) als je deze verandert doet je 2e HD het niet meer en zul je deze ook moeten formateren en ook het bestandssysteem moeten veranderen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Annihilator17, wat je nu zegt kan ik niet helemaal plaatsen hoor? Windows kan heel goed met diverse filesystems in 1 installatie overweg :)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
Meer info graag. Hoe heb je een backup gemaakt? > OS > Programma > enz.

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Of partition magic gebruiken om het bestandssysteem te converten...

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Is die 2e schijf niet toevalig een 'dynamic disk'?

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
elevator schreef op 07 december 2003 @ 18:52:
Annihilator17, wat je nu zegt kan ik niet helemaal plaatsen hoor? Windows kan heel goed met diverse filesystems in 1 installatie overweg :)
Ik heb ervaring dat dit blijkbaar niet kan. NTFS en Win32 ging bij mij duzz niet samen. Snap niet hoe het kan. Zal dan wel blijkbaar aan iets anders hebben gelegen :|

Verwijderd

Als je hebt geformateerd vanuit DOS en je eerste schijf stond op NTFS dan heb je een probleem. DOS herkend namelijk geen NTFS partities en ziet de eerste FAT/FAT32 partitie dan als je C schijf.
Doe je onder DOS dus format C: dan formateer je dus niet je C schijf (als deze op NTFS staat) maar de eerstvolgende partitie die hij wel herkend, bijv. je D schijf.

En ja, windows XP kan goed met meerdere bestandssystemen overweg. Zelf gebruik ik NTFS en FAT32 partities door elkaar zonder problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 15:15 ]

Pagina: 1