[xp] DVD speler wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Mijn DVD speler wordt niet herkent onder windows xp, het gaat om een Aopen DVD-1648/BKH. Het vreemde is dat deze DVD speler prima onder DOS werkt en ook perfect wordt herkent door de Bios. Het lijkt mij dus overduidelijk een software matig probleem met xp, na enig zoekwerk kwam ik er achter dat er meer mensen zijn geweest die dit probleem hebben gehad. Echter werden er nergens voor mij werkende oplossingen aangedragen. De DVD speler hangt op IDE channel 1 samen met mijn CD brander (Lite-On LTR-32125W), de CD brander werkt overigens prima.

Ik heb onderstaande al geprobeerd:

• Aspi4all geïnstalleerd (zie OM FAQ/Beleid)
• Andere IDE kabel
• Ander IDE channel
• Alleen op een IDE channel
• Master/slave/cable select verwisseld
• Windows opnieuw geïstalleerd
• Windows update
• Bios update

De DVD speler wordt nergens herkent in windows, niet bij computer beheer niet bij apparaat beheer etc. maar wel in de bios en in dos dus.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje ten einde raad. Ik hoop dus dat jullie nog enige nieuwe ideeën hebben zodat ik mijn DVD speler toch aan de praat kan krijgen in XP.

Het gaat om onderstaant systeem:

• Gigabyte GA-7N400 Pro2
• AMD Athlon XP 2800+ (Barton)
• Dane-Elec 1024MB DDR RAM (2x 256 PC2700 1x 512 PC3200)
• Aopen DVD-1648/BKH
• Lite-On LTR-32125W
• Windows XP SP1

Er zijn uiteraard meer specs maar die lijken me niet echt relevant voor het probleem, als iemand meer wil weten dan post ik dat uiteraard meteen.

* Ibbelz hoopt op een oplossing :)

[ Voor 2% gewijzigd door Ibbelz op 07-12-2003 17:06 . Reden: Opsomtekens toegevoegd ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Edit: Voor BKH is geen firmware
Voor de gewone zonder BKH is er wel firmware die dit probleem oplost

Edit2: Deze drive schijnt een OEM versie van BTC BDV-316C te zijn, mss kan je die firmware eens proberen...

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 17:58 ]

• Ibbelz
Hmm het lijkt me een beetje erg riskant om de firmware te upgraden terwijl ik niet zeker weet of het wel de goede is, dat kan er tenslotte voor zorgen dat mijn dvd speler het zeker nooit meer doet.

Die van die BTC lijkt me sowieso niet zo verstandig. Ik zou liever een wat veiligere oplossing zien.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Ibbelz
Klein kickje dan maar.... ;(

Ik heb die firmware van die BTC 316C er toch maar even ingeladen, hij boot nu netjes als BTC dvd-rom echter herkent windows hem nog steeds niet. :'( Ook heb ik nog geprobeerd om de firmware van de nromale 1648 (zonder /BKH) er in te laden, toen zei het flash programma meteen dat deze DVD-rom niet ondersteunt werd.

Iemand nog ideeën?

Verwijderd

Staat je DMA aan?

• Ibbelz
Nouja zoals je kon lezen werd de DVD-ROM niet herkent door XP, zover ik weet kan je DMA alleen aanzetten vanuit windows (:?). Dit is dus geen optie.

Maargoed ik heb het probleem al opgelost, niet dat de Aopen het nu doet bij mij overigens. Ik de Aopen mee naar mn werk genomen en omgeruild voor één die al in mijn werkstation zat daar (BENQ 1650S), deze werkt perfect! De Aopen werkte in dat werkstation op mijn werk waar ook XP op stond overigens vlekkeloos. Maargoed ik ben uit de brand want heb nu toch een werkende DVD-speler. :D

Verwijderd

fijn dat je dat kon, veel plezier dermee!
Pagina: 1