Hoe overclock ik mijn x2200 het best

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb sinds kort van een vriend een xp2200 en een kt3 ultra overgenomen voor 50€. en na veel gek*t werkt dit eindelijk allemaal naar wens. Alleen nu is de volgende wens om er wat meer vermogen uit te halen. Hoe kan ik het beste deze processor icm met dit moederboard overclocken ? Ik heb de faq gelezen waarin staat dat ik de multiplier en de fsb omhoog moet schoeven maar welke instellingen zijn het best. om een veilig resultaat te bereiken. en is mijn processor gelockt ? ik heb namelijk vrij weinig zin om me processor los te gaan halen.

Verdere informatie
geheugen 256mb ddr pc2100
kt3 ultra
xp2200+
80gb 7200rpm 8mb cach hd.
Geforce 2 MX400 64mb
cpu cooler is van een barthon xp2500
cas fan is een smart case fan 2 (weet nog niet of ik de temp sensor of het handmatig ga instellen)
systeemkast is een 6024md 350W

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar 1 manier om veilig over te klokken en da's door het gewoon NIET te doen... Als je wél wil oc'en moet je gewoon wat aankloten totdat je de limiet van je spul gevonden hebt. Als je 100mhz omhoog gaat en je pc begint zich willekeurig op te hangen heeft't weinig nut om nog te proberen 200mhz te halen...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

apen-nootjes heeft voor dit soort zaken een mooie mini-FAQ gemaakt: "mini" overklok FAQ . Gebruik die en de tips die in de DOC faq staan :). Wekje instellingen het best zijn om een veilig resultaat te bereiken, kan alleen jijzelf uitvinden door steeds een stapje hoger te proberen zolang hij stabiel is ;). Als hij niet meer stabiel is, een stukje terugclocken en je hebt je ideale overclocksnelheid bereikt.

Verder is het beginnen met overclocken hier in DOC al vaak genoeg behandeld, en komt het vooral neer op zelf proberen, testen, benchmarken, lezen, en nog meer proberen. Veel meer tips zijn er niet te geven, behalve een gedegen hardware/BIOS kennis ;). Vandaar dat dit topic dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.