Toon posts:

GeForce FX 5600 256mb zorgt voor crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer crashed tijdens het spelen van games na +/- 10 minuten. Dit heb ik nu al bijna een maand, ik weet dat het niet aan de games ligt.
Een exacte volgorde van wat er gebeurt:
- Ik speel
- Monitor op zwart, geluid valt weg, kast blijft werken (kan bijvoorbeeld de cd eruit halen)
:'( - Ik reset en alles is weer alsof er niets gebeurd is
Ook tijdens het benchmarken van mijn kaart met 3DMark2001 crasht ie na 2 min.
Ik ben al van plan om er een nieuwe voeding in te zetten, gebruik nu standaard 300 Watt voeding.

Dit zijn mijn computer specs :P
Mobo: P4P800 2.8 GHz 865PE
Videokaart: V9560 GeForce FX 5600 256mb (update 52.16)
Werkgeheugen: 512mb Dual DDR 400
Monitor: LG F700P Flatron

Wat kan ik doen om de computer stabieler te maken? Kan koeling er iets mee te maken hebben (heb alleen standaard koeling)?
;(
Btw: op welke waarde moet d e Vcore staan? kan bij mij varieren dan 1.4750-1.6000

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt alsof de videokaart te warm wordt, test eens terwijl je kast open staat, of plaats een extra fan. Dat je de cd-rom speler kan openen betekend trouwens niet dat de pc-kast niet vastgelopen is hoor :P

Maar probeer als dat met die extra koeling niet werkt eens een andere driver voor je videokaart, misschien dat dat helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het met de vorige driver ook al, moet ik dan een heeeele oude driver gaan proberen??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee, dan eerst maar met die extra koeling. Als je er met meerdere driverversies last van hebt is een driverprobleem redelijk uitgesloten :)

Verwijderd

Probeer de 53.03 drivers eens.
http://www.3dchip.de/treiber/nvidia.htm
Daar doet mijn fx5600/256mb het prima mee, vooral in games veel beter dan 52.16.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een uur gespeeld met de kast open, geen problemen meer. Kan geluk zijn natuurlijk, maarja, laten we hopen van niet. Wat voor extra koeling kan ik het beste in de computer stoppen, kheb liever geen half open copmuter...

Verwijderd

Pollewob schreef op 07 december 2003 @ 16:52:
Nee, dan eerst maar met die extra koeling. Als je er met meerdere driverversies last van hebt is een driverprobleem redelijk uitgesloten :)
Hoe dan ook, ik zou al die oude drivers vergeten en die 53.03 gebruiken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 18:38:
Heb nu een uur gespeeld met de kast open, geen problemen meer. Kan geluk zijn natuurlijk, maarja, laten we hopen van niet. Wat voor extra koeling kan ik het beste in de computer stoppen, kheb liever geen half open copmuter...
een extra casefan plaatsen zodat er mee luchtcirculatie in je kast plaatsvindt en daardoor de grafische kaart z'n warmte kwijt kan.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Dank mensen!! _/-\o_
Ga vandaag naar de winkel om casefans te halen, en misschien wel een andere behuizing. Dit topic mag wel dicht. :Y)
Pagina: 1