PC-image restoren via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb een netwerkje van 3 PC's (Server/ 2 * clients) met een switch ertussen.

Bij één van die clients is de HDD gaar, dus daar komt een nieuwe voor in de plaats. Het Ghost-image van dat systeem staat op de server.

Als ik die harddeschijf heb ingebouwd, wil ik vervolgens graag een image terugzetten op de nieuwe harddeschijf vanuit de server in het netwerk.

Maar hoe pak ik dat aan? Zowel de client en de server draaien Windows XP Pro

Verwijderd

http://ghost.radified.com/ghost_1.htm

^^ Wordt precies uitgelegd hoe je dit aanpakt. Ik krijg nou niet echt het idee dat je zelf een beetje rondgekeken hebt..

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat je met ghost enterprise ?? Dat het mogelijk is om op de server in te geven welke image je wil broadcasten en dat je je client op start met een netwerk boot disk naar de server. Whoppa....image word op de client gezet over het netwerk.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
ik doe het hier met Ghost 2003 op m'n servertje en dan met een drive mapping boot disk, werkt prima

uhuuummm

• Silent Thunder
Bargemanos schreef op 07 december 2003 @ 16:56:
ik doe het hier met Ghost 2003 op m'n servertje en dan met een drive mapping boot disk, werkt prima
Ik heb ook Ghost 2003 op beide machines. Zo'n drive mapping boot disk kan ik dus gewoon in Ghost aanmaken? En wat doet dat precies. Maakt 'ie na het booten een connectie met de server?

De server is wel NTFS. Dus ik weet niet of dat een probleem gaat opleveren met de verbinding maken daarop. Want in DOS kan je ook niet zomaar NTFS schijven zien...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 17:14:
De server is wel NTFS. Dus ik weet niet of dat een probleem gaat opleveren met de verbinding maken daarop. Want in DOS kan je ook niet zomaar NTFS schijven zien...
maakt niets uit, op de lange filenames na dan ;)

ook al heb je een linux server met samba, met een dos client kan je gewoon de shares benaderen hoor ;)

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 17:14:
Ik heb ook Ghost 2003 op beide machines. Zo'n drive mapping boot disk kan ik dus gewoon in Ghost aanmaken? En wat doet dat precies. Maakt 'ie na het booten een connectie met de server?
Lees dit nou eens door: http://ghost.radified.com/ghost_network.htm. Hier worden dit soort vragen gewoon beantwoord.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:37:
[...]

Lees dit nou eens door: http://ghost.radified.com/ghost_network.htm. Hier worden dit soort vragen gewoon beantwoord.
404: Kan de pagina niet vinden. :P

• Silent Thunder
Tijdens het aanmaken van de Drivemapping-Bootdisk in Ghost 2003 vraagt hij op een gegeven moment naar 'n domeinnaam. Nou jah... ik heb geen domein en aangezien je er toch wat moet invullen om door te kunnen gaan; heb ik maar mijn werkgroep daar neergezet. :? Uiteraard bij het booten van de diskette word er gevraagd om een domein-password. Hij zal zich zelf dan wel gaan aanmelden op de server ofzo. Maar ik krijg het dus op die manier niet aan het lopen. (Kreeg vanzelfsprekend een foutmelding dat ik niet ben gevalideerd op een server).

Die 3 PC's in mijn netwerk loggen dus gewoon lokaal in als Admin met alle rechten; en er word niks gevalideerd op mijn server. Hoe kan ik zonder domein toch zo'n disk aanmaken? Er is immers een LAN (werkgroep); en de daarbij horende verbinding naar de server.

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 07-12-2003 20:40 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al geprobeerd om gewoon als user: "werkgroep\user" in te vullen :?
Verder al in de help gekeken ?
* Koffie vindt dat je het wel heel makkelijk neerplempt hier, ga zelf eerst eens zoeken zou ik zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Silent Thunder
Sjeez, ik heb ook gezocht hoor. :? Heb de Wizard-Help van Norton Ghost doorgespit op het gebied van die desbetreffende disk aanmaken. Maar verder dan de uitleg wat een domein is kwam ik niet.

Ik weet natuurlijk ook niet hoe ik moet zoeken; tis een vrij onbekend iets voor me. Dat van "werkgroep\user" moet je ook maar net weten; dus daarom vraag ik het ook. Heb verder uiteraard ook de link van JSS doorgebladerd.

Maar goed... ik probeer werkgroep\user dan wel eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 07-12-2003 21:11 ]

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 21:07:
Maar goed... ik probeer werkgroep\user dan wel eens.
Dat lukt dus niet.
Je kan sowieso in dat veld niet de '\' gebruiken (hoewel dat nog valt te copypasten); maar meer dan 15 tekens accepteert 'ie ook niet. Mijn invoer is dus langer.

Duidelijk bedoeld om alleen een domeinnaam in te vullen.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 07-12-2003 21:26 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het puur gaat om even naar een share te connecten (dus niet een of andere multicast) kun je zo overal een default netwerkbootdisk vandaan trekken.

Edit anders eens je PROTOCOL.INI en wijzig dit:
code:
1
2
3
[network]
...
workgroup=werkgroepnaam

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Silent Thunder
Koffie schreef op 07 december 2003 @ 21:33:
Als het puur gaat om even naar een share te connecten (dus niet een of andere multicast) kun je zo overal een default netwerkbootdisk vandaan trekken.

Edit anders eens je PROTOCOL.INI en wijzig dit:
code:
1
2
3
[network]
...
workgroup=werkgroepnaam
Waar moet ik dat dan precies tussenproppen?
Dit is mijn protocol.ini op de disk (gedeelte wat onder 't kopje 'network' staat dan).

code:
1
2
3
4
5
6
7
[network.setup]
version=0x3100
netcard=NIC,1,NIC
transport=nts$ntst2,NTS$NTST2
transport=ibm$netbeui,IBM$NETBEUI
lana0=NIC,1,ibm$netbeui
lana1=NIC,1,nts$ntst2

Mijn werkgroep heet 'Workgroup'
Dus dan word het dit?:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[network.setup]
workgroup=workgroup
version=0x3100
netcard=NIC,1,NIC
transport=nts$ntst2,NTS$NTST2
lana0=NIC,1,ibm$netbeui
lana1=NIC,1,nts$ntst2

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 22:08:
Mijn werkgroep heet 'Workgroup'
Dus dan word het dit?:
<knip>
werkt het niet?
welke error krijg je?
of had je het nog niet getest? lijkt me sterk want je zit tenslotte op Gathering of Tweakers :)

overigens, volgens mij moet de workgroup name in system.ini

code:
1
2
3
4
5
6
[network]
<knip>
computername=PRUTSBAK
username=MICHAEL
workgroup=ERKENS
<knip>

• Silent Thunder
Erkens schreef op 07 december 2003 @ 22:14:
[...]

werkt het niet?
welke error krijg je?
Neen, het werkt niet. Geen error erbij; maar nog steeds de vraag voor het domain-password. Om vervolgens in de vertrouwde errors te belanden dat er niks gevalideerd kon worden op de server.
lijkt me sterk want je zit tenslotte op Gathering of Tweakers :)
Jah, weet ik; daarom had ik ook eerst geboot met de ge-editte disk. 8)7 B)

overigens, volgens mij moet de workgroup name in system.ini

code:
1
2
3
4
5
6
[network]
<knip>
computername=PRUTSBAK
username=MICHAEL
workgroup=ERKENS
<knip>
Die system.ini vind ik niet op de diskette (?)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

overigens, ik zie nu pas dat je netbeui hier als protocol hebt, gebruik je dat op je andere machine ook? of is dat TCP ;)
In dat geval moet je de tcp client op de flop zetten :) zijn genoeg tutorials voor te vinden @ google.
Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 22:28:
Die system.ini vind ik niet op de diskette (?)
dan gebruik je wellicht een andere client dan dat ik gebruikt heb :P

• Silent Thunder
Erkens schreef op 07 december 2003 @ 22:52:
[...]

overigens, ik zie nu pas dat je netbeui hier als protocol hebt, gebruik je dat op je andere machine ook? of is dat TCP ;)
In dat geval moet je de tcp client op de flop zetten :)
Na mijn weten werken ze gewoon allemaal op TCP. Bij dat TCP/IP-schermpje hebben ze allemaal hun eigen statisch IP-adres enzo. Bij Netbeui nooit wat 'ingevuld'.

Enige wat me van Netbeui bij staat is dat ik 't eens heb moeten installeren; anders kon ik geen andere NT-machine in het netwerk benaderen (zei Windows dan volgens mij).
Erkens schreef op 07 december 2003 @ 22:52:
zijn genoeg tutorials voor te vinden @ google.
Jah, op Google vind je alles (behalve de voornaam van baby-Maxima); maar kan je me ook een beetje op weg helpen 'waar/wat/wie en hoe'? :)

• Silent Thunder
Jah hallo, jij begint hier met allerlei protocollen te gooien; en een beetje heel algemeen daarover te praten waardoor ik wel geneigd ben door te vragen hoe dat van toepassing is op mij.

Ik had het nog steeds over 't editten van die bootdisk die ik gemaakt had hoor. Vroeg me alleen hoe die verschillende protocollen betrekking hadden op hoe ik die ini files moest bewerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 07-12-2003 23:51 ]

• Bargemanos
heb je wel je ntfs rechten goed staan?, heb je de map wie je wilt kunnen benaderen ook als share op je server? met rechten uitteraad?

bij drive mapping start je als het goed is pc-dos en kun je kiezen welke gebruiker je wilt starten "press enter to login as Administrator" (geloof ik) of een andere naam.
en dan moet je het password invoeren van de ingevulde gebruiker.(deze gebruiker moet wel op de server bestaan)

en als je thuis Workgroup als Werkgroep heb is het prima.

verdere details weet ik ook niet precies.

uhuuummm

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Silent Thunder schreef op 07 december 2003 @ 23:49:
Jah hallo, jij begint hier met allemaal protocollen te gooien en een beetje heel algemeen daarover te praten waardoor ik wel geneigd ben een beetje door te vragen hoe dat betrekking heeft op mij.
goh, nee echt? inderdaad, je computers gebruiken een (of meerdere) protcollen om elkaar te begrijpen. Als je 2 computers hebt die allebei andere protocollen gebruiken kunnen ze elkaar niet begrijpen, hetzelfde als jij chinees tegen mij begint te lullen, want dat snap ik ook niet.
En aangezien XP standaard alleen TCP/IP gebruikt en jij hierover verder geen info verstrekt maar ik NetBEUI zie en geen TCP/IP in je protocol.ini geef ik even aan dat je een tcp/ip client moet hebben.
Ik had het nog steeds over het editten van die bootdisk die ik gemaakt had hoor. Vroeg me alleen hoe die verschillende protocollen betrekking hadden op hoe ik die ini files moest editten.
1. Waar geef je relevante info?
2. Je hebt die linkjes niet bekeken/geprobeerd.
3. Verdiep je eens in netwerken en hoe protocollen werken.
4. Een ini file edit je met een teksteditor die ASCII files kan lezen/schrijven

• Silent Thunder
Bargemanos schreef op 07 december 2003 @ 23:51:
(deze gebruiker moet wel op de server bestaan)
Neen, die bestaat niet op de server. Iedere PC in me LAN logt lokaal in met Admin; met alle rechten. Er word niks gevalideerd op de server. Maar er is gewoon een fysieke verbinding onderling; dus het zou moeten kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 07-12-2003 23:57 ]

• Bargemanos
je logt via pc-dos in op je server om zo tot je gesharde map toegang te krijgen.
dus de gebruikers naam die jij invuld bij het inloggen met pc-dos moet op je server bestaan om het werkend te maken

ik log in met : Gebruiker, dit accout moet dus wel op de server aangemaakt zijn om er mee in te kunnen loggen.

of zeg ik domme dinge? :?

uhuuummm

• Silent Thunder
Erkens schreef op 07 december 2003 @ 23:54:
[...]

goh, nee echt? inderdaad, je computers gebruiken een (of meerdere) protcollen om elkaar te begrijpen. Als je 2 computers hebt die allebei andere protocollen gebruiken kunnen ze elkaar niet begrijpen, hetzelfde als jij chinees tegen mij begint te lullen, want dat snap ik ook niet.
En aangezien XP standaard alleen TCP/IP gebruikt en jij hierover verder geen info verstrekt maar ik NetBEUI zie en geen TCP/IP in je protocol.ini geef ik even aan dat je een tcp/ip client moet hebben.
Oké, dat er één protocol moet zijn snap ik.

Maar de Ghost Help-Wizard heb ik doorgespit; en dat eerste linkje van JSS doorgebladerd. Op een gegeven moment word er wat met die bootdisk geklungeld om de share te kunnen benaderen. Die adviezen <--> uitproberen is toch waarom ik hier een topic open (?). Maar ik weet het verder toch ook niet :? Ik probeer het ook zo goed mogelijk te volgen en uit te proberen. De Ghost-Help kan ik zelf ook wel vinden, maar welke kant ik verder specifiek moet opkijken om te zoeken heb ik toch ook geen flauw idee van.

Om meteen zo UTFS –achtig te gaan reageren vind ik ook wat blaaat. Maar goed, ik ga die nieuwe linkjes wat je net gaf morgen wel es doorlezen.

Tis nu al laat... *wrijft in ogen*.

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 08-12-2003 00:23 ]

Verwijderd

Heren, houden we het even gezellig? :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
geef me je share name (waar je image staat) zorg da admin er alle rechten op heb)

geef me je username (admin) en pass en ik maak je die disk wel...

zeg me ook ff wat voor netwerk kaart je hebt.

jij blij wij blij....

• Silent Thunder
D3LTA schreef op 08 december 2003 @ 09:49:
geef me je share name (waar je image staat) zorg da admin er alle rechten op heb)

geef me je username (admin) en pass en ik maak je die disk wel...

zeg me ook ff wat voor netwerk kaart je hebt.

jij blij wij blij....
Check je mail (je hotmail that is).
Pagina: 1