Toon posts:

Maxtor 6Y060L0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmorgen krijg ik bij het opstarten: Primary Master Fail
Nu is hier niks buitengewoons mee gebeurd. Ze wordt in het bios ook gewoon herkend, en Maxblast herkent deze ook.
Ik heb ook al geprobeerd de harde schijf als slave in een andere computer te hangen, maar dan krijg ik bij het opstarten een bsod (een slechte boot device).
Is hier iets aan te doen, want ik heb geen backup van de schijf.
system: xp 2000+
512 ddr2700
geforce tnt2

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat hij herkent wordt wil niet zeggen dat ie ook werkt :)

Even testen met MaxDiag of hoe dat tegenwoordig heet..

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:02
Proberen te benaderen als je bent opgestart van een Knoppix cd-rom?

dreeke: Dat heet PowerMAX :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist poermax gedownload, en disketje gemaakt, maar als ik nu opstart, gebeurt er niks. Hij blijft gewoon de hele tijd A:Powermax.exe staan.
Zijn er nog zo'n programma's want ik zie het niet zitten om te blijven werken met die 1.2GB van 8 jaar geleden.. ;(
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als hier en hier

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, nu ben ik toch wel ten einde raad. Heb al andere voeding geprobeerd, andere vIDE-kabel, al mijn bios (a7v8x-x rev.1007) erin geflasht..
Ook al met maxblast opgestart, die herkent mijn harde schijf perfect, geeft goed de partities weer. Ik heb ze er dan allemaal afgegooid, nieuwe opgezet en opniewu opgestart: zelfde probleem. Dan opgestart met cd van win2k, en daar dan beginnen installeren. Die vindt dat ook goed tot ik opnieuw moet opstarten en dan geeft hij weer de 'primary master fails' fout.
Nu heb ik ergens in een forum gelezen dat ik er een nieuwe firmware moet inflashen, maar maxtor wil die mij als gewone consument niet geven.
Nog voorstellen van iemand?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als maxtor je geen nieuwe firmware wilt geven en je een kapot ding hebt dan kun je volgens mij niet veel meer dan terug naar de winkel als je nog garantie hebt...

volgens mij heb je veel geprobeerd kan me niet iets bedenken wat helpt
Pagina: 1