via usb 2.0 alleen als 1.1

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
mijn pa had laatst een canon 3000f gekocht die dus op usb 2.0 werkt. helaas was zijn epox 8kta3l+ alleen maar voorzien van usb 1.1 (via686b)

dus ik een usb kaartje gehaald (ook van via... grote fout waarschijnlijk)

in het begin leek alles te werken, alleen hij herkende m nogsteeds als usb 1.1
na wat gerommel met drivers etc... kreeg ik op 1 van de 2 poorten van het kaartje eindelijk niet de melding dat er een usb 2.0 apparaat was aangesloten op usb 1.1 poort.
dit heeft ook zo een hele dag gedraait en de scanner draaide op full speed.

nou voel je m al aankomen (wat verw8 je anders met die via rommel?)
nu opeens draaien allebij de poorten maar op usb 1.1 snelheid.

nu heb ik al vele topics doorlezen, maar tot een oplossing ben ik nog niet gekomen...
erg raar.
btw, wat ik nog raarder vind, is dat die via usb 2.0 drivers enorm lastig te verkrijgen zijn. mogen geloof ik niet verspreid worden van microsoft ofzo las ik????

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Ja, maar dan moet je ook wel de drivers voor dat kaartje installeren lijkt me en niet de via drivers ;)

Overigens Microsoft heeft best goede USB2 drivers in XP zitten, bij mij werkte dat perfect

[ Voor 33% gewijzigd door Turkish op 07-12-2003 16:08 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 16:41
Drivers worden verspreid via de website van de fabrikant.
Ik had het zelfde probleem met de VIA USB2.0 controller...Uiteindelijk ligt het aan windows

Als je Windows Update draait, dan moet je bij de recommended updates de USB2.0 patch downloaden...

dat zal het wel oplossen denk ik.

http://www.edimax.com.tw/html/english/frames/b-download.htm

EU-CVxP 2 / 4 Port USB 2.0 PCI Adapter

download dit bestand...Dit zijn de via drivers geloof ik

• sharkzor
ik had dus eerst de drivers van de cd geinstalleerd en als 2e probeersel windows update. met bijde krijg ik dezelfde problemen.
hij installeert m gewoon goed, er staat nu een via usb 2.0 controller tussen de hardware....
ik denk dat ik binnenkort windows s opnieuw ga installeren.

werkt het dan nog niet, dan breng ik m terug en vis ik ergens een nec vandaan....

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
als je boos bent op een of ander onderdeel moet je niet meteen gaan roepen dat dat onderdeel of dat merk gaar is: VIA IS NIET GAAR EN OOK GEEN ROMMEL...

• sharkzor
OverSoft schreef op 07 december 2003 @ 18:54:
als je boos bent op een of ander onderdeel moet je niet meteen gaan roepen dat dat onderdeel of dat merk gaar is: VIA IS NIET GAAR EN OOK GEEN ROMMEL...
sorry... achja, na zoveel jaar gedonder met de usb inplementatie van via ga je dat soort dingen automatisch zeggen.
laatst nog gehad met m'n asus a7v8x-x. fijn zo'n usb controller die steeds uitvalt, helemaal als je er een usb 2.0 hub aanhangt.
gelukkig heb ik t bord weggedaan en alles draait nu supers op een abit nf7-s.

en wat d8 je dan van al dat gedoe met die adsl modems? de meeste draaien ook niet op een via chipset...
zegt toch wel iets..

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 21:19
Ik heb ook een via usb 2.0 en het werkt perfekt. Ik ha het op een systeem met een verse windows geinstalleerd en het draait nu al weer een hele tijd perfekt.

Questions must be asked

Pagina: 1