[printer] Epson 600 Spuitstuk Verstopt

Pagina: 1
Acties:

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Na 2 jaar goed gewerkt te hebben zitten er opeens witte strepen in de printouts!
Printkoppen reinigen zo'n 7 keer achter elkaar gedaan maar ze zitten er nog steeds:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=543973

Enig idee hoe je dit goed krijgt?

P.S. het papier is wit maar m'n scanner is ook niet helemaal wijs meer :(

[ Voor 14% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 07-12-2003 15:54 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
veeeel voorkomend probleem, ik heb er om die reden al een enorme zooi weggegooid ;)

Daarom heb ik zelf liever HP als je wat minder regelmatig print. Die Epsons hebben vrij groot risico op uitdroging in de spuitmondjes.

Wat je kan proberen is de kop eraf halen, en laten inweken in 98% alcohol. Best kans dat de prut dan losweekt en je kleine spuitmondjes weer wat willen doen.

Verwijderd

Wat bij mij helpt met die printer is om bij nieuwe cartridges soms een A4 te printen met een foto (10 bij 5cm ofzo) erop en dan op de hoogste resolutie afdrukken. Daarna zijn alle gaatjes perfect open bij mij:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DJSmiley schreef op 07 december 2003 @ 15:55:
veeeel voorkomend probleem, ik heb er om die reden al een enorme zooi weggegooid ;)
Veel? Altijd :D ook als je em veel gebruikt ... .mijn Epson Stylsus Color 400 is er destijds 2x voor gerepareerd, steeds na ongeveer 4, 5 weken was het weer raak.

Hele ding maar weggeknikkerd toen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

dreeke schreef op 07 december 2003 @ 19:39:
[...]

Hele ding maar weggeknikkerd toen.
Ik voel nostalgische gedachten bovenkomen toen mijn Epson 1,5 jaar oud was en weggegooid kon worden :/ :P

Probeer i.d.d. eens de koppen met alcohol te reinigen anders zit de kans erin dat het gewoon trashen wordt en een nieuwe printer :)