Zojuist geprobeerd Squirrelmail te installeren op een Debain stable machine, in combinatie met apache-ssl. Apache-ssl draait, php4 werkt ook (phpinfo() voert hij keurig uit). De welkomstpagina van squirrelmail krijg ik ook keurig te zien, maar als ik dan probeer in te loggen krijg ik de volgende foutmelding:
Het lijkt erop dat hij de file page_header.php in een verkeerd pad zoekt: de directory /var/www/ bestaat wel, maar bevat geen subdirectory mail. De file page_header.php is te vinden onder /usr/share/squirrelmail/functions.
Het leek mij dat ik de "include_path" moet wijzigen. Na enig zoekwerk de php.ini file gevonden en het daarin aangepast, maar phpinfo() blijft het oude pad weergeven.
Enig idee hoe dit onder debian geregeld is / welke .ini ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen? En iemand dit probleem al eerder gehad? Normaliter werkt "apt-get install" feilloos, dit is de eerste keer dat een applicatie het echt niet doet na installatie.
code:
1
2
3
| Warning: Failed opening '/var/www/mail/functions/page_header.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear') in /usr/share/squirrelmail/functions/display_messages.php on line 99 |
Het lijkt erop dat hij de file page_header.php in een verkeerd pad zoekt: de directory /var/www/ bestaat wel, maar bevat geen subdirectory mail. De file page_header.php is te vinden onder /usr/share/squirrelmail/functions.
Het leek mij dat ik de "include_path" moet wijzigen. Na enig zoekwerk de php.ini file gevonden en het daarin aangepast, maar phpinfo() blijft het oude pad weergeven.
Enig idee hoe dit onder debian geregeld is / welke .ini ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen? En iemand dit probleem al eerder gehad? Normaliter werkt "apt-get install
[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 07-12-2003 15:38 . Reden: Even wat enters in de foutmelding gezet, zodat hij de layout niet meer verkloot. ]