Toon posts:

[driver] USB DEVICE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn laptop vanmorgen geformatteerd en opnieuw geinstalleerd en alle drivers werden netjes gevonden, behalve die van mij usb device

specs.
merk laptop: Fujitsu siemens amilo-d 7830
windows xp Prof

ik zoek dus de drivers van de usb device

ik heb gezocht op de site van de fabrikant maar daar staan ze niet
ook via google kan ik ze niet vinden, de search van GOT bracht me ook nergens
windows xp herkent het ook niet

maar wanneer ik mijn digi cam erop aan sluit dan word deze wel gewoon gedetecteerd als "massa opslag medium" en kan gewoon de foto's eraf halen die op mijn cam staan.

ik heb zo geen andere usb randapparatuur dus kan ook niet verder testen ;(
maar weet iemand waar ik deze drivers kan downloaden (vinden)

met vriendelijke groet
Sjaak. :D

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Usb device, maar niet iets externs. Je hebt immers nog niets aangesloten als ie dat wil installeren maak ik op uit je verhaaltje
Zou wel eens de USB hub (die op je mobo zit, als je meer dan 1 usb poort hebt) kunnen zijn, en die staan op je moederbord cdrommetje.

[ Voor 2% gewijzigd door 2Dutch op 07-12-2003 15:05 . Reden: zondag :P ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 07 december 2003 @ 15:05:
Usb device, maar niet iets externs. Je hebt immers nog niets aangesloten als ie dat wil installeren maak ik op uit je verhaaltje
Zou wel eens de USB hub (die op je mobo zit, als je meer dan 1 usb poort hebt) kunnen zijn, en die staan op je moederbord cdrommetje.
ja er zitten 5 usb aansluitingen op
maar de driver cd-rom staan alle drivers (ook chipset etc) maar die van de usb device dus niet.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Dat is wel erg vreemd dan, kan Windows het ook niet vinden als je de cdrom opgeeft als bron voor de drivers? Soms zitten die drivers in een irritant verborgen mapje in plaats van dat je ze los kan installeren,
Heb je trouwens SP1 en alle windows updates gedraaid?

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 07-12-2003 15:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe kom je er dan bij dat het niet werkt? Je digicam werkt toch ook goed (ik neem aan dat je deze via USB hebt aangesloten)? Wat is dan nu het probleem?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 07 december 2003 @ 15:08:
Dat is wel erg vreemd dan, kan Windows het ook niet vinden als je de cdrom opgeeft als bron voor de drivers? Soms zitten die drivers in een irritant verborgen mapje in plaats van dat je ze los kan installeren,
Heb je trouwens SP1 en alle windows updates gedraaid?
op de cd-rom van windows staan ze niet
ik zal zo effe SP1 draaien, hijs bezig met instaleren van andere windows updates

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 december 2003 @ 15:10:
Hoe kom je er dan bij dat het niet werkt? Je digicam werkt toch ook goed (ik neem aan dat je deze via USB hebt aangesloten)? Wat is dan nu het probleem?
bij apparaat beheer staat die onder overige apparaten met een

vraagteken en een gele uitroepteken
en bij eigenschappen word aangegeven code 28 dat de stuurprogrammas voor dit
apparaat niet zijn geinstalleerd

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 15:10:
[...]

op de cd-rom van windows staan ze niet
ik zal zo effe SP1 draaien, hijs bezig met instaleren van andere windows updates
Bedoelde de moederbord drivers cdrom, omdat die drivers soms in een subsubsubsub mapje staan gepropt. Als je de cdrom root aangeeft vindt windows ze namelijk niet zover ik weet. En als je USB devices wel werken is er geen echt probleem, maar misschien dat je USB dan niet op volledige snelheid werkt ofzo?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probeer eens SP1 te installeren, die moet ik op mijn PC ook installeren, om de drivers te installeren, voor mijn USB hub...

Edit: Hij heet (zonder de drivers) ook USB-device (apparaat in mijn geval)
En heb je al op DriverGuide gekeken?

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 07-12-2003 15:31 ]

Pagina: 1