[Linksys] WMP54G onder Win98SE wel connectie maar geen IP

Pagina: 1
Acties:

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Mijin netwerk bestaat uit een Speedtoch 510 modem, Router/ accesspiont WRT54G 2 PCI WMP54G NIC's en 1 PCMCIA WPC54G NIC. 2 computers met WinXP waar de NIC's zonder problemen op draaien en 1 Win98SE bak deze heeft een PCI NIC er in. Hij ziet de router wel maar krijgt geen IP toegewezen.

Geprobeerd:
- Kaartjes omgewisseld: zelfde probleem
- Nieuwe drivers gedownload: nog steeds zelfde probleem.
- Format + kaal Win98SE er op: nog steeds zelfde probleem.

In de software van Linksys staat dat de NIC en router elkaar wel zien maar het kaartje krijgt geen IP toegewezen van de router. IP instellingen staan op DHCP. Werkgroep en SSID staan op het zelfde ingesteld. Channel staat ook op de zelfde als de router.

Iemand idee wat ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je op de Windows 98-machine gewoon een vast IP-adres instelt?

• TimTie
Is enige dat ik niet getest heb. Heb daar nog niet aangedacht om dit te proberen. Kan op dit moment niet testen heb het bij iemand aangelegd. Morgenavond ga ik daar weer langs en kan ik alle tips testen

• TimTie
Gisterenavond geprobeerd emet vast IP-adres maar dit mocht ook nieten baten. andere computer met Win98Se geprobeerd maar deze had het zelfde probleem. Ik zelf denk dat het een te kortkoming in Win98 is.
Maar dat is maar pure speculatie.

Hebben andere meschien wel goede ervaring met Win98 en Wlan?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 03:31

Nobby

Nuts!

Ik heb op dit moment een WAP54G naast me staan te pruttelen die met een noname WLAN kaartje op een laptop met win98SE draait, dus aan de AP(router bij jou dan) en windows 98SE ligt het niet :)

/edit
Ik heb WEP uit en MAC-filter aan (ik heb geen wep nodig, ik draai met vpn :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Nobby op 09-12-2003 20:41 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
WEP beveiliging aan/uit?

Ik had dit van de week ook bij de laptop van mijn nichtje. Had geen internet meer, wel een hele goeie verbinding. kreeg ook geen IP-nummer toegewezen. Even gekeken, stond WEP-beveliging aan op de laptop maar niet in de router/AP

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• TimTie
Br@m schreef op 09 december 2003 @ 20:39:
WEP beveiliging aan/uit?

Ik had dit van de week ook bij de laptop van mijn nichtje. Had geen internet meer, wel een hele goeie verbinding. kreeg ook geen IP-nummer toegewezen. Even gekeken, stond WEP-beveliging aan op de laptop maar niet in de router/AP
WEP staat uit. MAC filter staat aan. In de softeware staat WEP uit.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hm, same here onder XP. Met de linksys Wap 11. Bookmarked, en ik laat de bijl nog even liggen voor als hier toch nog een oplossing langskomt.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Pagina: 1