Toon posts:

Raid controller werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier al een beetje rond gekeken naar alle problemen met raid maar ik heb weer een andere probleem

ik heb 2 schijven van 60 gig.. beide van maxtor.. (alles het zelfde dus) + een onboard fasttrack 133 raid controller..

alles wat ik op de primary channel aansluit is maar 4 gig :( disken zijn goed want als ik hem op de sec. channel aansluit dan geeft die netjes 60 gig aan..

als ik beide disken op de pri. channel zet zijn ze beide 4 gig :(
als ik ze dan weer op de sec. channel zet dan zijn ze beide 60 gig..

is mijn controller kapot?

ps: dit is de eerste keer dat ik een raid controller op zet.. en ik wil een raid 0 opzetten..

mvg DID,

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik 1 disk op de sec. channel aangesloten ik kan de disk gebruiken alleen om de zoveel tijd (om de minuut) stopt mijn systeem voor een seconde..

ik heb het id dat ik wel kan fluiten naar die raid controller :(

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb ook 2 maxtor disks (80gb) op zon onboard fasttrack ding. kun je zeggen hoe je de raid instellingen hebt staan? dan vergelijk ik ff met me eigen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb zelf ook 2 Maxtor schijven draaien op een fasttrack 133 raid controller

Hoe trek jij de conclusie dat jou schijf maar 4Gb is? Heb je het al eens gechecked met Partition magic of system-management(zit in win xp)?

Als je bijvoorbeeld stripe(=raid 0) wilt doen is kan je het beste die 2 schijven op 2 kanalen zetten... Dus allebei op een andere IDE kabel, en het liefst allebei op master of slave

Heb je de raid-controller ook goed geinstalleerd? Als je bvb XP installeerd zonder dat je iets met raid gedaan hebt en daarna denk van hmm ik ga eens lekker een raid opstelling bouwen vind hij dat niet leuk en gaat hij vaag doen...

[ Voor 56% gewijzigd door Viva Vince op 07-12-2003 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel hoe ik alles moet aansluiten alleen die primary channel zeg gewoon 4 gig.. dus in het "bios" menu van die kaart zegt die 4gig op de prim. en 60gig op de sec. :(

als ik een andere schijf eraan prik blijft die gewoon 4gig zeggen :(

maarja kep nu beide schijven aan de sec. hangen met een RAID 0 config.. dat werkt wel.. maar dit wil ik niet..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 19:50 ]

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 21:40
misschien dat na een biosupdate alles wel weer goed wordt herkend. 2 schijven op een kanaal in raid 0 schiet idd niet echt op. Ik heb zelf een hpt370 raid kaartje die een tijdje geleden ineens niet meer bootte, zag helemaal geen schijven. Ik dacht dat hij overleden was. Echter toch een bios kunnen flashen en hij draait weer perfect. Niet hetzelfde als bij jouw maar wel om aan te geven dat een bios wel eens kuren kan vertonen

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zou eens een bios update proberen, zoals peki al heeft gezegt. Best kans dat dat werkt. Welk mobo heb je eigenlijk? Het kan in ieder geval geen driver/windows/etc zijn als je BIOS van je raid controller maar 4Gb ziet.

Je bent je pc trouwens niet aan het overclocken op het moment? Ik heb af en toe dat mijn raid controller er uit vliegt, als ik m echt te ver push. Dan moet ik ff 10 min. wachten en dan doet hij het weer(tot nu toe in ieder geval 8)7 ). Ik denk dat de chip dan te warm word maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Viva Vince op 08-12-2003 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios update had ik al gedaan heeft geen effect.. :( snap er geen drol van..
Pagina: 1