Computer piept, maar is niet te verhelpen

Pagina: 1
Acties:

• Costanel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:48

Costanel

Thanks for the info!

Topicstarter
ik heb onlangs op de HCC componenten voor een computer gehaald.
dit weekend hebben we hem in elkaar gezet, het eerste probleem:
zetten we de computer in elkaar en dan start hij op, gaat met de win2000 cd de harde schijf formatteren en start hem daarna opnieuw op.
daarna ging hij zeuren dat hij de harde schijf niet kon vinden...

de volgende morgen probeer ik het nog een keer, begint dat ding te piepen(vele lange piepjes) en doet net alsof het opstart, maar het harde schijf lampje brandt non-stop en de monitor weigert dienst.
de piepjes betekenen blijkbaar dat het geheugen niet klopt, maar we hebben het geheugen op een andere computer aangsloten en hij doet het perfect!
de versie van het geheugen kon verkeerd zijn, maar op de pagina zelf stond dat het geheugen gesupport werd(http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X&langs=01), ik mag dan wel de X-X versie hebben, maar die is grotendeels hetzelfde.
maar wat we ook doen, het gepiep blijft, en dat terwijl we niet weten wat erbij is verandert, waardoor die nieuwe problemen zijn gekomen. :|

mijn computer is praktisch degene van de Best Buy Guide van November(alleen iets duurder):

Moederbord: Asus A7V8X-X
Processor: AMD Athlon 2800+ 333 Mhz(2,08 ghz)
Geheugen: A Data 512 MB PC 3200 DDR 400
3d-kaart: Hercules Ati Radeon 9800 SE All In Wonder
Harddisk: Western Digital Caviar 1200JD 120 Gb
Geluidskaart en Netwerkkaart: On-Board

we vermoeden dat het aan de LED's instellingen ligt, omdat de 2 handleidingen(normaal en Quick Start) elkaar tegenspreken en op meerdere webpagina's blijken mensen problemen te hebben die blijkbaar daardoor gekomen zijn.
maar geen daarvan(en ook niet op dit forum) geven antwoord op deze vraag,

Weet iemand waar het nou aan ligt, en nog beter: hoe kan ik het verhelpen?

bij voorbaat dank.

[ Voor 12% gewijzigd door Costanel op 07-12-2003 13:51 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, even geen idee, maar wat voor voeding gebruik je precies?
En AOpen geheugen heb ik nog nooit gezien. Is het toevallig Apacer wat je daar hebt?

• Costanel

Costanel

Thanks for the info!

Topicstarter
Nee, mijn fout, het is A Data geheugen.

Er zijn wel veel problemen met de A7V8X op dit forum merk ik, alleen zijn steeds weer verschillend.

mijn voeding doet het perfect, anders zou hij eerst ook niet kunnen opstarten.
het lampjes van het moederbord brand ook en alles krijgt stroom, maar ik zoek zo wel even op welke ik precies heb.

Verwijderd

Start eens zo kaal mogelijk op, dus zonder HD enzo. Of probeer eens met een andere HD. En doe ook eens een BIOS-reset

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Costanel schreef op 07 december 2003 @ 13:53:
Nee, mijn fout, het is A Data geheugen.

Er zijn wel veel problemen met de A7V8X op dit forum merk ik, alleen zijn steeds weer verschillend.

mijn voeding doet het perfect, anders zou hij eerst ook niet kunnen opstarten.
het lampjes van het moederbord brand ook en alles krijgt stroom, maar ik zoek zo wel even op welke ik precies heb.
Auw ....

Kijk eens of je ergens een ander reepje geheugen vandaan kunt toveren...

Ik heb regelmatig problemen gehad met A-data gegeugen en wat jij aangeeft klinkt erg bekend. Een ander reepje geheugen loste alle problemen op (* Sine koopt enkel nog merk geheugen)

[ Voor 7% gewijzigd door Sine op 07-12-2003 14:04 ]

Repareren doe je zo.

• Costanel

Costanel

Thanks for the info!

Topicstarter
hmm..., dus het is volgens jou de combinatie moederbord - geheugen.

welk merk kan ik dan beter halen, en waar?

biosreset heb ik al geprobeert, en mijn oude harde schijf ook(waar Win 2000 zelfs nog opstaat...)
maar dat mocht niet baten.

[ Voor 37% gewijzigd door Costanel op 07-12-2003 14:28 ]

Pagina: 1