[K7T266 > KT4AV-L] Ik ben het zat

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ga morgen mijn K7T266Pro2 bordje eruit gooien en vervangen door een KT4AV-L.

Moederbord met een verleden
Het K7T266Pro2 bordje zorgt al ruim een jaar voor problemen, die ogenschijnlijk iets anders zijn. Corrupte data op mn schijven, schijven niet goed gedetecteerd etc. Toen ik destijds AC97 disabled heb waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen :?

The present
Nu zijn ze echter terug. Eergister kreeg ik al meldingen van HDD Locked, enter password, keertje rebooten verholp dit. Daarna kreeg ik allerlei corrupte data in het POST scherm te zien, 1 van de harddisks werd gedetecteerd als ðßáßáüü®éå ipv het maxtor typenummer dat er gewoonlijk staat.
De volgende dag weigerde het mobo mn primary slave te detecten, PRIMARY SLAVE HDD ERROR, PRESS F1 TO RESUME kreeg ik te zien. Eenmaal in Windows meteen een BSOD zonder omschrijving, alleen een stopcode.

Mijn harde schijven zijn nou al 2x vervangen en ik geloof gewoon niet dat het daar aan ligt. Dat moederbord is gewoon naar de klote in mijn ogen.
Ik ben dus voornemens morgen naar de computerzaak hier om de hoek te gaan om een MSI KT4AV-L te halen.

Wat is nou mijn vraag :)
Doe ik hier goed aan?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Rest van je specs?
Heb je je BIOS al geflasht naar de laatste versie/vorige versie?
PC op randaarde?

Als je dit al geprobeerd hebt, dan doe je er goed aan..
Ik heb zelf ook een K7T266Pro 2 Rev.2.0 bordje en doet het perfect (AC97 disabled :P)

• insan1ty
Oh sorry,

AMD AthlonXP 1800+
256MB DDR RAM [mn mama heeft mn andere reep van 256 weggegooid :'( ]
Asus V7700 Deluxe
Maxtor 80GB
Maxtor 20GB
Chieftec 340W PSU

Bios heb ik al eens geflasht, geen verschil.

PC zit niet op randaarde, is hier niet mogelijk zonder 20m 2.5qmm installatiedraad te gaan trekken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

20 meter 2.5qmm is toch nie zo duur? :P :+

maargoed, klinkt idd als een f*cked mobo.
ik zou zeggen probeer eens een ander bordje :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Idd.. ga maar voor die nieuwe plank

ennuh.. Welke mam's gooit nou 256MB DDR aan RAM weg? Maak er dan een sleutelhanger van ofzo :D

• insan1ty
Ja ik denk dat ze het aanzag voor "random troep" ofzo :'(
Tis nowhere to be found nu... :'(

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
ik heb ook als is problemen gehad met AC97, op mi'n asrock plankje. pc sloeg naar paar min vast en kreeg blauwe schermen en een auto reboot. heb toen mn driver geupdate en bios geflashed en alles werkt nu (nog) prima.

uhuuummm

• insan1ty
Ik heb trouwens een Coolermaster fannetje op mn cpu zitten maar die heeft er al dik dik 10000 uur op zitten.. Hij loopt ook niet meer zo soepel.. Kan ik die natuurlijk net zo goed ook vervangen :)

• insan1ty
Nouw :( Ze hebben m niet op voorraad... Dat wordt nog een paar dagen aanpoten zonder computer :|
Pagina: 1