Toon posts:

[access]tabel op internet plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit access heb ik een webpagina gemaakt met een tabel welke alleen vanaf de pc te lezen is waar het access bestand op staat.
De tabel bevat een lijst van boeken. Voor de boektitel staat een plusje en als je daar op klikt zie je een korte samenvatting.
Er wordt op de pagina dus nix ingevult/gewijzigd of iets dergelijks, puur het lezen van een tabel.

Nu wil ik deze pagina beschikbaar stellen aan enkele personen die deze lijst willen raadplegen. Hoe kan ik dat het beste doen.
De tabel zou ik zo kunnen plaatsen, maar als er op het plusje geklikt wordt dan wordt acces aangesproken om de betreffende data uit te lezen.

Ik heb reeds gezocht in de Faq en kwam op PHP of ASP uit maar dat vindt ik veel te uitgebreid om een simpele tabel te plaatsen.....
Is er een andere mogelijkheid?

database bestaat uit 1 bestand (boek.mdb)
webpagina is ook slechts 1 pagina (boek.html)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

tabel (of uitvoer van een query) exporteren naar HTML met Access? (bestand -> exporteren naar... -> bestandstype: HTML)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Dit zal meer iets voor Software Algmeen worden lijkt me.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja, de tabel exporteren naar een html bestand lukt me wel B) maar als ik de korte omschrijving al standaard laat zien dan is het een rommelige pagina. Daarom een plusje voor de boektitel waarmee de omschrijving geopend wordt.

En net met die functie gaat hij in acces zoeken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Als je wilt gaan zoeken in je databank, dan kan je het niet alleen met HTML, maar zal je eea moeten gaan programmeren. (In ASP, PHP, ASP.NET oid...).

https://fgheysels.github.io/

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

idd, en zo moeilijk is PHP niet hoor :)
ik heb de basics mijzelf eigen gemaakt in een paar dagen.
heb toen meteen een CDROM Verzamelings database gemaakt (was op mijn stage)

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

FireWurX schreef op 07 december 2003 @ 13:37:
idd, en zo moeilijk is PHP niet hoor :)
ik heb de basics mijzelf eigen gemaakt in een paar dagen.
heb toen meteen een CDROM Verzamelings database gemaakt (was op mijn stage)
De beginselen leren is nooit zo moeilijk, GOED programmeren is een kunst in welke taal dan ook :).

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FanToom schreef op 07 december 2003 @ 13:58:
[...]

De beginselen leren is nooit zo moeilijk, GOED programmeren is een kunst in welke taal dan ook :).
true!
maar met de beginselen komt de TS ver genoeg denk ik zo.
ik kon iig een CDROM Verzamelingsdatabase maken, dus dat moet hij/zij ook wel kunnen dacht ik zo.

Pagina: 1