Toon posts:

Wisselend detectieprobleem monitor icm Radeon 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bij elke boot van XP lijkt mijn monitor te veranderen. De ene keer is het de juiste: een Brilliance 107 -prodID 17A580BQ/00C- en wordt dan ook netjes aangegeven bij de settings van display properties. De andere keer is het weer een standaard -plug & play- monitor met als gevolg een vreselijke verversingsfrequentie.

Ga ik bij de -verkeerde- monitor instellingen kijken dan staat daar 100Hz op dat moment. Dat is dus echt niet zo (dat zie je zo). Wat ik dan doe is die op een lagere zetten en dan weer terug op 100 en dan is de frequentie weer normaal. Maar ja.. de logica van dit gewissel tussen de goede en een P&P monitor iedere keer?

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb je meer info nodig dan voorzie ik je die graag.

Alvast bedankt! Marvic

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb ook weleens een dergelijk probleem. Ik kwam erachter dat het alleen gebeurde als ik de monitor aanzette nadat Windows al was opgestart.
Windows kan dan om een of andere vage reden je monitor niet goed meer detecteren. Als je de monitor altijd aanzet voordat Windows is opgestart is het probleem waarschijnlijk opgelost.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op 07 december 2003 @ 13:21:
Ik heb ook weleens een dergelijk probleem. Ik kwam erachter dat het alleen gebeurde als ik de monitor aanzette nadat Windows al was opgestart.
Windows kan dan om een of andere vage reden je monitor niet goed meer detecteren. Als je de monitor altijd aanzet voordat Windows is opgestart is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Hmm, zou dat het zijn? Het klopt dat ik soms mn monitor inderdaad nog uit heb, maar zover ik weet heb ik daar in het verleden NOOIT op gelet, want het ging altijd goed. Is dit dan typisch een xp probleem of een ati probleem of een combinatie van beiden...met mn monitor? Maar goed, ik ga je raad eens voor de volgende keren opvolgen. Bedankt...en ander schrijf ik wel weer terug :P

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 14:10:
[...]
Hmm, zou dat het zijn? Het klopt dat ik soms mn monitor inderdaad nog uit heb, maar zover ik weet heb ik daar in het verleden NOOIT op gelet, want het ging altijd goed. Is dit dan typisch een xp probleem of een ati probleem of een combinatie van beiden...met mn monitor? Maar goed, ik ga je raad eens voor de volgende keren opvolgen. Bedankt...en ander schrijf ik wel weer terug :P
Volgens mij had ik het probleem met mijn GeForce 2MX nooit, maar wel met mijn Rage 128(onder Windows 98) die ik daarvoor had. Ik merkte een paar dagen geleden dat ik het probleem met mijn Radeon 9600XT weer had, maar ik wist toen de oplossing al. Het lijkt mij inderdaad een ATI probleem.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

MetroidPrime schreef op 07 december 2003 @ 15:00:
[...]

Volgens mij had ik het probleem met mijn GeForce 2MX nooit, maar wel met mijn Rage 128(onder Windows 98) die ik daarvoor had. Ik merkte een paar dagen geleden dat ik het probleem met mijn Radeon 9600XT weer had, maar ik wist toen de oplossing al. Het lijkt mij inderdaad een ATI probleem.
dit heb ik zowel heb m'n Rad9800Pro als m'n vorige kaart (Gef4 Ti4200). dit is meer een omdat windows bij het starten van het videostuurprogramma de DCC gegevens probeert in te lezen. als de monitor uit staat geeft deze natuurlijk geen DCC gegevens terug. met de Rad9800Pro kan ik nog altijd van het control panel van ATi de DCC gegevens forceren te vernieuwen.

oplossing: gewoon monitor(en) aan voordat je de PC aandoet.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)