Toon posts:

probleem hdd herkent 70 gig niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds gisteren een nieuwe pc. Alles werkt perfect, op mijn hardeschijf na. Ik heb een s-ata schijf van 200 gig. In het bios wordt ie correct weergegeven als een 200 gig schijf. Binnen windows is ie echter 130 gig. Ook als ik de setup draai van XP heb ik de mogelijke partities aan te maken op een schijf van 130 gig.

Wat kan ik hier aan doen?

mvg ronald

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Pentium systeem?
Dan heb je waarschijnlijk een patch nodig om boven de 135gb uit te komen
dan ziet windows de rest wel :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Heb je al eens gekeken in de OM FAQ? En dan met name dit stukje: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? Daar staan een aantal nuttige tips die je uit zou kunnen proberen.

Welke Windows versie draai je trouwens? Want daarmee zouden we al wat meer mee kunnen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ah zla ff kijken bedankt voor snelle posts

Verwijderd

Topicstarter
OS windows XP
systeem: p4 2,8, mobo: asus p4c800-E deluxe, S-ata 200 gig schijf

• Remko_

Remko_

[IRF]

Kijk nou heb je de patch nodig ken het probleem van me werk zal ff zoeken

• Remko_

Remko_

[IRF]

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 10:14
Heb je service pack 2 al op windows XP gezet? XP zonder service pack 2 kan maar schijven tot 128 GB herkenen, ik heb na het installeren van mijn nieuwe 160 GB Harde schijf hetzelfde probleem gehad. Op de site van microsoft kan je uitleg vinden en een andere oplossing voor het probleem zonder service pack 2 te installeren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
mc_Emperor schreef op 07 december 2003 @ 14:07:
Heb je service pack 2 al op windows XP gezet? XP zonder service pack 2 kan maar schijven tot 128 GB herkenen, ik heb na het installeren van mijn nieuwe 160 GB Harde schijf hetzelfde probleem gehad. Op de site van microsoft kan je uitleg vinden en een andere oplossing voor het probleem zonder service pack 2 te installeren.
Volgens mij is Service Pack 2 voor Windows XP nog steeds beta, dus ik zou het niet aanraden om die te installeren. Service Pack 1 kan je natuurlijk wel gewoon installeren, maar daarvan weet ik niet of dit probleem daarin is opgelost.

The devil is in the details.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.