Toon posts:

Superflower 500 Watt Psu problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb een Superflower 500 watt voeding op een Abit NF7-S rev.2 en 2500+ xp proc. nou sinds 3 weken mijn pc gaat wel aan , maar wil niet meer afgaan , heb Win2k + Sp4 op nieuw geinstalleerdt, en alles gedaan om dit probleem te verhelpen, nu, gisteren heb een knoetsel voeding geprobeert en jahoor slaat mijn pc nu wel uit, dus toch die voeding dan, mijn vraag :-) wat kan die oorzaak zijn ? ik hoor dat dit probleem zeelden gebeurt ( de meeste mensen kennen dit probleem niet, maar goed aan die Technoot mijn vraag wat kan dit veroorzaken? wat is in die voeding veraantwoord voor het Acpi die Aan en Uit regelt? want het signaal om Aan te gaan gaat goed, maar om UITZETTEN dus niet :-(((( want hij gaat NIET af maar Reboot steeds ( ook als ik het knoop Aan/Uit ingedrukt houdt blijft Klick-klick-klick , hij probeert wel maar toch REBOOT :(
Wie kan en wil mij helpen ? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je systeem geaard of ongeaard aangesloten?

Verwijderd

In slecht gefilterde voedingen komt dit ook nogal voor. Het modificeren van de eindfiltering door een paar condensators te plaatsen bij het standby/poweron circuit zou dan de oplossing kunnen bieden.

Natuurlijk gaan we er vanuit dat je het systeem hebt geaard zoals het hoort!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 07 december 2003 @ 12:29:
Heb je je systeem geaard of ongeaard aangesloten?
Hij is wel gehaardt, en die knoetzel-voeding op die snoer van die superflower aangesloten en die doet je wel , dus stroom snoer uit Superflower , in die knoetzel en doet het , stroom snoer weer in die Superflower doet dus niet, ook het extra +12V. stekker naar die moederboard eraf gehaldt, maar NOPES :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:39 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Zit die sunflower er nu sinds 3 weken in of is dit probleem spontaan onstaan ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 07 december 2003 @ 12:41:
Zit die sunflower er nu sinds 3 weken in of is dit probleem spontaan onstaan ?
Die zit al 5 manden in en heeft altijd goed gedaan, sinds 3 weken doet je zo ( 2 weken geleden heb ik een 2500+xp verknaldt , kan dat mee te maken hebben?

en Windows heeft niks meetemaken , want het systeem is nog niet gestart dat je als ik die aan/uit knoop indrukt blijft je klicken :( die pc gaat ALLEEN uit als ik via die schakelaar achter die voeding uit doet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:45 ]

Pagina: 1