Toon posts:

[Logitech Z640] Subwoofer probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb omstreeks april van dit jaar dit setje gekocht. Veel muziek gespeeld met heel wat bass en redelijk hard gezet. Nu begon er rond september iets te trillen in de subwoofer. Dus ik doe de boxen binnen omdat ze nog onder garantie waren.

Ik kreeg inderdaad gerantie op de boxen maar omdat het zo lang duurde, heb ik in de winkel een nieuwe set gekregen, nu sluit ik deze aan op de computer, en nu blijkt er als ik hem iets of wat hard zet (helft van maximum) dat ik binnenin terug iets hoor trillen wat best wel storend is.

Ligt dat aan de boxen of ligt dat een mij, en moet ik nu nog eens terug gaan voor garantie en NOG eens 2 maanden mijn boxen kwijt zijn, of hoe handel ik dit het beste af.

En kan ik de sufwoofer beschadigen door die boxen te hard te laten spelen of zit daar een soort beveiliging op dat deze eigenlijk niet stuk kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 12:17:
Ik heb omstreeks april van dit jaar dit setje gekocht. Veel muziek gespeeld met heel wat bass en redelijk hard gezet. Nu begon er rond september iets te trillen in de subwoofer. Dus ik doe de boxen binnen omdat ze nog onder garantie waren.

Ik kreeg inderdaad gerantie op de boxen maar omdat het zo lang duurde, heb ik in de winkel een nieuwe set gekregen, nu sluit ik deze aan op de computer, en nu blijkt er als ik hem iets of wat hard zet (helft van maximum) dat ik binnenin terug iets hoor trillen wat best wel storend is.

Ligt dat aan de boxen of ligt dat een mij, en moet ik nu nog eens terug gaan voor garantie en NOG eens 2 maanden mijn boxen kwijt zijn, of hoe handel ik dit het beste af.

En kan ik de sufwoofer beschadigen door die boxen te hard te laten spelen of zit daar een soort beveiliging op dat deze eigenlijk niet stuk kunnen.
Ik heb ook de Z-640 en bij mij staat hij echt zo vaak op vol vermogen. Heb nog nooit iets horen strillen, dus ik zou hem maar gewoon weer omruilen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ja dat kan wel degelijk, als je te hard speelt kan je spreekspoel (gedeeltelijk) versmelten waardoor de conus aan kan gaan lopen bij het trillen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden niet voor 100% open maar voor 90% en je hebt weinig kans hem stuk te doen.

Ja ik denk dat ik dan weer zal moeten inruilen :'( al wil ik deze keer zo wel niet nog eens 2 maanden gaan missen :'(

Hoe pak ik dat aan dan? Gewoon email sturen en zeggen dat ze stuk zijn en dat ik de volledige set zal binnenbrengen en graag direct een nieuwe wil?

Verwijderd

Zelf heb ik de Z-680, en hetzelfde probleem. Bij een bepaald soort bas trilt bij mij het raster van de subwoofer mee. Wanneer ik deze met de hand vasthoudt, is er niets aan de hand. Dit is trouwens slechst bij een bepaald soort toon. Voor de rest geen last van...

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 16:19
Waar ik last van heb, is als ik maar 2 sattelieten aansluit (de rears niet). Dan maakt de sub ook een raar trillend geluid, komt waarschijnlijk door de onevenwichtige belasting die er dan aanhangt.

Verwijderd

Ik heb zelf de logitech Z-680, en ik heb dit probleem zelf ook.
Het is probleem is niet constant, ik heb het heel zelden. Ik ben hier mee terug naar de winkel gegaan, maar toen ik em daar bracht deed ie het gewoon normaal.
Bij mij helpt het door de subwoofer te verplaatsen, maar of dat nou echt een oplossing is .. :/

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb ik helemaal geen problemen mee...(ook een Z640 gebruiker)
De sufwoofer hier heeft nog nooit 1 kick gegeven.

Ik zou em gewoon nog een keer vragen om een nieuwe...het zei zo :/

I browse with Vivaldi

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Even een kick, want ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb gister de gloed nieuwe set binnen gehad, geluid is verder erg goed enzo. Alleen viel me op dat er iets trilde als de bas wat lager tonen bevatte of als ie wat harder ging. Ik heb een z 680 overigens.

Ik probeerde wat spullen rond de subwoofer weg te halen om te kijken waar die tril vandaan kwam en hij bleek uit de woofer zelf te komen. Alleen uit dat lucht gat, wat het ook is, geen idee. Nu probeerde ik te achterhalen wat er trilde, en ik ondekte dat als ik het binneste gedeelte vast pak en meer tegen de bovenkant druk, dat de tril dan verdwenen is. Als ik het weer loslaat, gaat ie weer trillen.

Het probleem was opgelost toen ik hem op zijn kant zette, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Heeft iemand mischien een oplossing voor het probleem? Wat zal ik doen? Een andere claimen of is dat niet mogelijk?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Michali schreef op 09 januari 2004 @ 11:10:

Heeft iemand mischien een oplossing voor het probleem? Wat zal ik doen? Een andere claimen of is dat niet mogelijk?
Waarom zou je geen nieuwe kunnen claimen? Valt altijd te proberen...
Misschien is de sub niet goed in elkaar gezet en zit er iets los... Dan kan je beter teruggaan dan dat je hem zelf open gaat schroeven...
Sub moet gewoon goed werken, ik heb 'm ook.. nergens last van.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik heb hem op internet besteld. Is dat een probleem of maakt dat niet zo veel uit. En waar moet ik dan heen gaan? Naar die winkel of naar Logitech zelf? En moet ik de woofer dan alleen op sturen of het gehele pakket?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Ik zou in ieder geval even contact op nemen met het verkooppunt.
En hun vertellen je dan ongetwijfeld wel welke stappen er genomen moeten worden..
En als dat nog niet goed werkt dan kan je contact opnemen met Logitech.
Zit gewoon garantie op toch?
Pagina: 1