Toon posts:

Webmail Exchange 2000 ook POP mail lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een exchange 2000 mail server draaien onder windows 2000 SBS.

Dit werkt allemaal perfect. Alleen heb ik het volgende probleem/vraag.

Als ik via de webmail interface van exchange in log krijg ik alleen de nieuwe mail te lezen die binnen het domein naar elkaar gestuurd is (tussen medewerkers)

Is het ook mogelijk om het zo te configureren dat de externe email ook tussen deze nieuwe berichten staat? (dit is pop mail welke via een andere provider loopt)

(dus niet alleen nieuwe exchange mail maar ook nieuwe internet mail)

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 11:54 ]

Verwijderd

Alleen als je die POP mail door je exchange server laat ophalen en in je bakje laat plaatsen, anders niet.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat aan te bevelen?

zo ja, hoe/waar moet ik dat instellen? :)

Verwijderd

Bij ons werkt het ook op die manier.

Die instellingen doe je bij de pop3 connector in de exchange administrator. Daar kun je individuele pop3 accounts inzetten. Deze kun je vervolgens door laten verwijzen naar de juiste mailbox. Exchange haalt dan om een door jou bepaalde tijd die mail op en plaats die in de mailbox.

Verwijderd

Topicstarter
kan je dan nog wel instellen dat je mail wilt versturen vanaf een pop3 account?

zodat er mail verstuurd wordt alsof je van die andere pop3 account gebruik maakt?

ps: Die pop3 connector bedoel je daarmee een pop3 virtual server? (in exchange system manager)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 13:27 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoek eens op POPConnector ofzo zou ik zeggen.
Sterker nog, als je SBS draait, zit er een popconnector bij.
Lijkt me sterk dat je hiermee een soort POP plugin mee kun maken, het is bedoeld om je SMTP server ook mail te halen ophengelen bij een paar popboxen.

Verder lijkt me enig zoekwerk van jouw kant ook niet geheel overbodig volgende keer ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.