Toon posts:

Partitie indeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 partities, 1 primaire en 3 logische, op die 3 logische staan data muziek en films dus die wil bewaren. Nu heb ik windows opnieuw moeten installeren op de de primaire hd die eerst c: was. Ik heb de partitie toen verwijderd en toen geboot van de windows xp cdrom en toen een nieuwe primaire partitie gemaakt in die ruimte, alleen heet die schijf nu H: en ik wil promagic installeren maar daarvoor moet je windows schijf c: zijn. Hoe krijg ik nu die h: schijf weer c:. Met Partition Magic 8 heb ik het al geprobeerd maar hij zegt dat dit schade kan doen aan de windows installatie, is dit zo. Kan ik het op een andere manier doen?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
Waarom hebbie die partitie verwijderd?
Je kon toch gewoon die C: formateren en Winxp opnieuw installeren.
Neem aan dat die H: gewoon je C: is,als je hem op H: installeert dan kan je later in Winxp de driveletters weer opnieuw toezeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dat doen in WinXP, verandert hij dat dan ook in de windows installatie, je hebt inderdaad gelijk, had beter gewoon kunnen formatteren, was beter geweest, maar ja gedane zaken kunnen niet veranderd worden he. Kan ik die drive letters moet winxp zelf opnieuw toezeggen of moet ik dat met Partition Magic doen?

Verwijderd

Kan je ook in Windows met de Disk Manager : start > uitvoeren: "diskmgmt.msc"

Verwijderd

Topicstarter
Oke harstikke bedankt, ga ik proberen te onthouden.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
Precies zoals euss het zegt...daarna op een partitie gaan staan en rechtsklik kiezen voor "Change driveletter and path" .
Dit kan je ook doen met je cdrom spelers mochten deze de verkeerde letters hebben.
Pagina: 1