Windows XP Welkomstscherm niet uit te schakelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:54
Op XP hadden wij eerst niet het welkomstscherm. Door iets, ik weet niet meer wat... krijgen we dat nu wel. Er is maar 1 account en dat is het admin-account. Het is WinXP Home NL.

Nu heb ik al geozhgt op tweakers en google, niet echt te vinden hoe ik dit oplos. Het helpbestand (MS-ITS:C:\WINDOWS\Help\useract.chm::/UA_Logon_at_Welcome_Page.htm) rept over:

Als u wilt dat gebruikers zich vanuit het Welkom-scherm bij de computer aanmelden, schakelt u het selectievakje Het welkomstvenster gebruiken in.

Waar is dat selectievakje? Ik kan het niet vinden?

Het komt erop neer dat ik gewoon dat welkomstscherm uit wil hebben en dat de administrator (het enigste account) automatisch inlogt. :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
Start, Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, de manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wijzigen.
En dan ut vinkje bij "het welkomsvenster gebruiken" uitzetten

hiermee moet ut opgelost zijn

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je updates van xp gedraaid. Sindsdien heb ik hetzelfde probleem.
Ik geloof dat je met tweakxp wel iets kan doen, maar heb t zelf nog niet geprobeerd.
Succes

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:49
Ik had dat ook nadat ik een update van Windows XP had geïnstalleerd. Klik eens op Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm. Als het goed is staat jouw account daar en een gastaccount. Die gastaccount moet uitgeschakeld zijn. Na die update stond er bij ook nog een .Net-account. Die heb ik toen verwijderd, omdat ik die niet nodig had.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
het gaat normaal verder na het verwijderen van die .net account, het heeft niets met die gast-account te maken

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:49
Bij mij was het probleem verholpen toen ik dat account had verwijderd. Volgens mij geeft Windows XP alleen het welkomstscherm als er meer dan één optie is om in te loggen. Je moet dus ofwel de rest van de accounts verwijderen ofwel uitschakelen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Ik wist niet dat er in XP home een "admininistrator" account was.. Ja alleen als je in veilige modus opstart kan je er bij. Of bedoel jij soms een eigen gemaakt admin account?

Over je probleem, volgensmij is hier al een oplossing voor gegeven.

• siedak
  • Laatst online: 26-01-2021
[quote]Racemol schreef op 07 december 2003 @ 11:44:
Ik wist niet dat er in XP home een "admininistrator" account was.. Ja alleen als je in veilige modus opstart kan je er bij.

moet je maar es, als je in de welkomsvenster ben, 2 x op ctrl, alt, del drukken, kom je ook in de administrator account :)

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:54
In TweakXP is het waar je dat kan doen grijs (kan ik dus niks mee doen) en de .net-account verwijderen helpt ook niet. En ja, dit was na de XP-updates. Zou het kunnen omdat zij misschien per abuis in een domein zit? Waar vind ik dat in XP?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Om kort te gaan, dat ASPNET account wordt aangemaakt bij installatie van .NET framework 1.1 en daar zal vast een reden voor zijn. De oplossing waar men hier naar op zoek is, is simpel bij Microsoft zelf te vinden (knowledge base article 827072).

Verwijderd

On the Welcome screen, click your user name to start Windows.
Click Start, and then click Run.
In the Open text box, type regedit, and then press ENTER to start Registry Editor.
In Registry Editor, locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.

In the right pane, a Name field that contains New Value #1 of a new value is selected for editing.
In the Name field, type ASPNET, and then press ENTER to replace New Value #1 with ASPNET.

A new value that is named ASPNET is created under the subkey that you located in step 4.
Quit Registry Editor.
Click Start, and then click Shut Down.
In the Shut Down dialog box, click Restart, and then click OK.

[Edit]
Ik had hier ook SQLDebugger staan als account, ik heb toen zelf een DWORD value gemaakt "SQLDebugger" zonder "" en toen werkte dat ook :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 09:57 ]

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
Anders schop je een topic van een half jaar oud :?

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 12:24

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Start -> uitvoeren -> CONTROL USERPASSWORDS2

Sometimes human's are...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze oude koe gaat dicht :) MrHolland, let in het vervolg even op de datum als je reageert; het 'schoppen' van de wat oudere topics kan nogal eens wat verwarring opleveren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.