System speed bij MSI 875P Neo FIS2R

Pagina: 1
Acties:

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025
Kheb op de HCC een mooie MSI 875P Neo FIS2R kunnen aanschaffen met een P4 3.0Ghz en 2x512 TwinMos pc3200.

Alles werkt prima, ook met OC tot ongeveer 225FSB. Er is alleen 1 iets dat me erg dwars zit:

In de bios bij performance settings is er een optie "System speed", welke je op slow,fast,turbo en ultra turbo kan zetten.

Ik kan overigens nergens vinden wat de exacte betekenis van deze dingen precies is, dus "wat" er dan precies versneld wordt (Bijv.. PAT aan/uit ofzo).

In ieder geval, bij mijn configuratie is het zo dat ZONDER OC hij maximaal op "fast" kan, en MET OC maximaal op "slow". Bij de andere 2 komt hij nooit door de post heen.

Heeft iemand hier ook last van, of kan iemand vertellen wat die "turbo" en "ultra turbo" precies doen en of de tent er ook echt sneller van wordt?

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:57
In de BIOS van mijn MSI plank kan ik bij de DRAM timings ook zulke aanpassingen doen. Bij jou zal dat volgens ook wel zoiets zijn. Bij een snellere setting (turbo, ultra, max, .. ) worden de timings (latency enzo) strakker ingesteld. Dat je bij hogere OC slechts op slow kan zetten, wil most likely zeggen dat je geheugen de snellere timings op hogere MHz niet aankan.

Zal iig iets in die richting zijn denk ik..

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus