Toon posts:

[video] zoiets als neatimage voor video-edit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd vrij veel bezig met het editten en maken van filmpjes waarvan de bronbestanden met name van mijn dv camera afkomen. Deze laad ik in op de hoogste kwaliteit etc en het ziet er allemaal goed uit, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Voor met name de opnames in meer donkere omgevingen zou een goede denoiser wel mooi zijn. Om het beeld ook op fullscreen lekker scherp en duidelijk te laten zijn. Probleem is alleen dat de meeste denoisers alles een beetje blurren of uitsmeren en dat werkt dus alleen maar in het nadeel.

Voor foto's is er (imho) een geweldig programma voor wanneer je met een mindere camera hebt geschoten of een hele hoge iso waarde hebt gebruikt ofzo. De meeste zullen het wel kennen: http://www.neatimage.com
Blijkbaar kan denoisen toch gelikt gebeuren!

Nu zocht ik eigenlijk dus zoiets voor video, maar helaas http://www.neatimage.com heeft niks voor video. :'(
Weten jullie misschien iets wat kwalitatief in de buurt komt? Een of andere plugin of filter voor bijvoorbeeld virtualdub of premiere ofzo. Ik heb er een hoop geprobeerd, maar tot op heden heb ik alleen maar uitsmeerder en blur resultaten gehad :(

Rendertijd maakt niks uit. Mijn pc (xp2700+ 2GB DDR) kan dit prima doen als ik onder de wol lig of aan het werk ben.

Verwijderd

Ik gebruik meestal 2D Cleaner, of Temporal Smoother. Beide van Jim Casaburi.
Dat zijn VDub plugins.

Verwijderd

Topicstarter
Die temporal cleaner doet het lekker, helemaal in samenwerking met deinterlace, thanx!

Suggesties zijn uiteraard nog steeds welkom, misschien dat iemand nog wel een topnotch filter heeft die de kwaliteit van de dv alleen maar ten goede komt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 02:43:
Ik gebruik meestal 2D Cleaner, of Temporal Smoother. Beide van Jim Casaburi.
Dat zijn VDub plugins.
Die gebruik ik ook inderdaad... werkte de ene keer beter dan de andere. Maar het duurt altijd zo laaaannnggg :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 07 december 2003 @ 21:52:
[...]

Die gebruik ik ook inderdaad... werkte de ene keer beter dan de andere. Maar het duurt altijd zo laaaannnggg :(
Ow ik vond dat eigenlijk wel meevallen (de duur van het renderen) was ongeveer 2 mins voor 10 minuten film 720x576/25fps.