Toon posts:

nogmaals de geforce beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt mij verschrikkelijk.

Ik zal nog een poging doen ( ik ben ook maar iemand die nu even de weg kwijt is)

AMD Duron 1300
American technologies
AMI BIOS
256MB RAM

gaat dus om een geforce 5200 FX 128MB

wat ik heb gedaan in BIOS :
VGA onboard gedisabled
Assign IRQ to VGA aangezet

In eerste instantie, de eerste keer, starrte de comp gewoon netjes op en bleef beeldscherm aanstaan.
Nieuwe hardware geinstalleerd blabla.
Daarna deed ie een reboot.
(tijdens dit alles was het beeldscherm wel vervormd, overal waar je de muis overheen haalde werd het blurry zegmaar.)
Na die reboot schakelede het beeldscherm zichzelf uit.
Ook niet meer aan te krijgen met een reboot.

Dus kaartje er weer uit en BIOS aangepast zoals in die FAQ was beschreven, maar met de kaart erin wil hij heeft beeldscherm gewoon niet meer pakken, blijft op een standby modus en springt dus niet aan zoals normaal bij een boot.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je TS gaat vooruit :)
Maar ik mis nog 1 ding: je OS :Y)

Wat je kunt doen is even in veilige modus booten, en dan je reso op 640x480@16 kleuren zetten :)

Kijken of ie er dan doorheen komt :)

En anders ff in veilige modus je beeldscherm en videokaart de-installen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
haha, hoop het ooit nog echt onder de knie te krijgen. :D

WinXP als OS.

Oké dat las ik inderdaad ook nog.
Uit voorzorg, stel dan werkt het nog niet, eventueel nog een andere oplossing aan te dragen?

Mijn dank is zeer groot :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nadat hij dus geen beeld geeft, post hij dan nog wel? of doet hij dat ook niet meer?
En werkt dat plankje wel in een andere machine, want het lijkt een beetje op een gaar plankje. Als het ding ineens geen beeld meer geeft.
En weet je zeker dat je mobo/voeding dat ding wel aankunnen (niet dat er een 145 watt inhangt die niet genoeg spanning kan leveren op je AGP slot ofzo).
Post ook eens je precieze specs (mobo, voeding en andere rand app.)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dit is waarschijnlijk gewoon een configuratiefout in Windows zelf. Als je beeld krijgt via je nieuwe videokaart, dan is er in elk geval geen hardwareconflict oid.

Boot nog eens via je onboard vid kaart, en config je nieuwe AGP videokaart (in Windows) dan eens op je juiste manier. Installeer goede drivers, zorg ervoor dat Windows bij de volgende boot daadwerkelijk de AGP kaart kapt, en niet de onboard vid kaart.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb dit verschijnsel ook eens gezien bij een pc..

Oorzaak was een kapot moederbord.

Probeer het eens met een ander videokaartje

Doet die hetzelfde dan denk ik dat ook bij jou pc het moederbord niet meer goed is.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
oké. nu moet ik even eerlijk gaan zijn.

Zo vreselijk veel verstand heb ik er niet van :S

Ik zal mijn best even doen.

Voeding draait op 230V
Systeem is eigenlijk voor de rest nog heel standaard.
Er zit vanalles onboard in, zoals de huidige Grafische kaart (SIS 630/730)
Voor de rest heb ik er alleen zelf 128MB SDRAM bijgepropt.

Van MOBO weet ik dat het AMIBIOS is. maar meer ook eigenlijk niet.
Drivers enzo zijn allemaal wel geupdate als het goed is, daar had iemand voor me naar gekeken.

Maar als die nieuwe kaart erin zit, krijg ik dus het beeldscherm niet eens aan.
knipperend lampje om het zo maar te stellen.
Andere kaart heb ik niet, dus testen word lastig.
Ook maar 1 bruikbare computer helaas.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

mja het kan zo zijn dat ie toch nog even de onboard video pakt tjdens booten in windows.
je kan nadat scherm is uitgeschakeld proberen de stekker van de monitor in de andere te steken.
geeft dat geen beeld.
dan is het een driver probleem.

alleen hoe leg je uit dat op te lossen

Verwijderd

silentsnow schreef op 07 december 2003 @ 02:02:
Dit is waarschijnlijk gewoon een configuratiefout in Windows zelf. Als je beeld krijgt via je nieuwe videokaart, dan is er in elk geval geen hardwareconflict oid.

Boot nog eens via je onboard vid kaart, en config je nieuwe AGP videokaart (in Windows) dan eens op je juiste manier. Installeer goede drivers, zorg ervoor dat Windows bij de volgende boot daadwerkelijk de AGP kaart kapt, en niet de onboard vid kaart.
kan wél een hardware-probleem zijn ! Heb nl. dezelfde symtomen gezien bij m'n ouders hun systeempje en de vid. kaart was naar de maan :r

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 02:06:
oké. nu moet ik even eerlijk gaan zijn.

Zo vreselijk veel verstand heb ik er niet van :S

Ik zal mijn best even doen.

Voeding draait op 230V
Systeem is eigenlijk voor de rest nog heel standaard.
Er zit vanalles onboard in, zoals de huidige Grafische kaart (SIS 630/730)
Voor de rest heb ik er alleen zelf 128MB SDRAM bijgepropt.

Van MOBO weet ik dat het AMIBIOS is. maar meer ook eigenlijk niet.
Drivers enzo zijn allemaal wel geupdate als het goed is, daar had iemand voor me naar gekeken.
Als je niet weet wat voor mobo het is kun je natuurlijk ook moeilijk kijken of de drivers up to date zijn. Zoek dit eerst eens eventjes uit.
Maar als die nieuwe kaart erin zit, krijg ik dus het beeldscherm niet eens aan.
knipperend lampje om het zo maar te stellen.
Andere kaart heb ik niet, dus testen word lastig.
Ook maar 1 bruikbare computer helaas.
Maar post je machine nu wel of niet als hij geen beeld geeft?
en als je dan je monitor eens op de o.b. aansluit, krijg je dan wel beeld?

Wellicht is het voor jou ook interessant om eens rond te gaan kijken op beginnersweb.nl en dat soort sites.

Verwijderd

Topicstarter
Beginnersweb.nl?? ja grappig.

Kom misschien niet als een systeembeheerder over, maar vind dat geen reden om dat te zeggen.

Wat er nu is gebeurd

AGP drivers geupdate.
in veilige modus alle verschillende resoluties geprobeerd.
BIOS op alle mogelijke manieren (die aangegeven worden op de FAQ en hier in de post) aangepast.

Drivers van de kaart zelf op 3 verschillende manier geinstalleerd, en ook nog de drivers aprt gedownload.

Drivers verwijderd uit register, nogmaals het hele ritueel gevolgd.
Maar in normale modus schakelt het beeldscherm zichzelf uit na het Windows Logo (dus voor het login scherm)

Powerstrip geprobeerd te gebruiken, maar deze wilde in veilige modus niet starten en met de kaart erin kom ik dus niet gewon in windows.

Enige oplossing zou nog zijn om hem op een schone Xp nog is te installeren.
Helaas behoort dat even niet tot een optie.
Dus omruilen voor een Radeon is het plan nu, tenzij iemand nog een idee heeft.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Beginnersweb.nl?? ja grappig.

Kom misschien niet als een systeembeheerder over, maar vind dat geen reden om dat te zeggen.
Neenee, begrijp die opmerking nou niet verkeerd. De mensen hier zijn vaak bezig met nogal gecompliceerde problemen en bovendien gewend te werken met mensen die zelf relatief veel ervaring en kennis van het onderwerp hebben. GoTters zijn over het algemeen niet zo goed in het precies stap-voor-stap uitleggen hoe je precies bepaalde drivers update enzo. Beginnersweb biedt voor mensen die daar juist wel behoefte aan hebben betere mogelijkheden. Hiermee wordt dus níet bedoeld dat je hier niet welkom bent, maar er wordt alleen aangegeven dat je op een andere plaats óók een goede kans maakt om een oplossing voor je probleem te vinden.
Maar in normale modus schakelt het beeldscherm zichzelf uit na het Windows Logo (dus voor het login scherm)
Klinkt alsof je videokaart een signaal met een te hoge refreshrate aanbiedt aan je monitor, die daar (uiteraard) niets mee kan en zichzelf uitschakelt. Dit komt voor als je in Windows het verkeerde type monitor hebt geïnstalleerd. Je kan proberen in veilige modus het juiste type monitor te installeren; wellicht helpt dit. Ik moet hier overigens wel bij zeggen dat ik dit verschijnsel (verkeerde monitor drv --> te hoge refreshrate) nog niet onder WinXP heb waargenomen, maar het is zeker niet onmogelijk.
Pagina: 1