Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
ik heb wel een idee, maar erg mooi is het niet: zet de text eerst om naar lowercase met translate en test dan of daar de gezochte string in lowercase in staat. dan krijg je zoiets:
je zou ook kunnen kijken of je een library kunt gebruiken die dit ondersteunt.
XSLT:
1
| test="contains(translate(text, 'ABC...XYZ', 'abc...xyz'), 'airco')" |
je zou ook kunnen kijken of je een library kunt gebruiken die dit ondersteunt.
Hmmmm... dat is geen slecht idee. Erg lelijk inderdaad maar beter dan niets
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
.
[ Voor 136% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 23:58 ]
ik snap er niks van.
behold, de XSLT kabouter:

De XSLT kabouter zegt:
NEE, er bestaat geen case-insensitive string compare in XSLT 1.0
MAAR
met een beperkte kakaterset (zoals ASCIIi)kun je wel een truucje uithalen: voordat je je string compared, convert je naar lowercase en vergelijkt ze dan:
edit:
overbodige beschrijving van overmatig drank en softdrugsgebruik
en toch neem ik de moeite om ff in het boek van de XSLT kabouter te kijken: overbodige beschrijving van overmatig drank en softdrugsgebruik
behold, de XSLT kabouter:

De XSLT kabouter zegt:
NEE, er bestaat geen case-insensitive string compare in XSLT 1.0
MAAR
met een beperkte kakaterset (zoals ASCIIi)kun je wel een truucje uithalen: voordat je je string compared, convert je naar lowercase en vergelijkt ze dan:
code:
1
| translate($myInputString, 'ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ','abcdefghijklmnopqrstuvwxyz') |
[ Voor 11% gewijzigd door Genoil op 07-12-2003 11:55 ]
Is het ook mogelijk om in de test="" een OR te gebruiken? Ik kreeg zoiets niet aan het werk:
code:
1
| <xsl:if test="contains(text, 'airco')|contains(text, 'Airco')">...</xs...> |
Pagina: 1