[MSN6] trage upload

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-09 15:45

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het probleem sinds ik achter NAT zit met MSN6 dat het uploaden verdomde traag gaat... als het met avg. 2KB/sec gaat, mag ik blij zijn...
Het probleem doet zich dan ook alleen met MSN voor en met geen enkel andere tool.

Soms is het sneller naar bepaalde mensen, maar naar mensen die ook achter NAT zitten is het 99% van de gevallen gewoon %^&*$!

Ik heb geprobeerd porten te mappen die gebruikt worden, maar dit maakt niets uit, ook heb ik uPNP aan en uitgezet in combi met porten mapped en niet mapped...

met google kan ik ook geen fix vinden.

Verwijderd

Het kan ook een probleem met de firewalls zijn, waardoor de connectie tussen de 2 een stuk minder kan worden. Maar dit geeft msn ook meestal aan in de 'sendwindow'... staat dat ook bij jou erbij?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Soms wel als het traag is en soms ook niet (zoals bv gisteren met een upload van 1KB/sec) en ik maak ook gebruik van ZA Pro, maar MSN is volledig getrust

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
uploaden met msn gaat gewoon pokkesloom...
Vooral met de laatste 6.0/6.1 versies..

Daarom draai ik een ftp servertje :P.. werkt een stuk makkelijker (voor mij dan :))

Verwijderd

IK heb het soms ook. Er is 1 persoon naar wie ik vaak dingen verstuur over msn en dan haal ik altijd de 40kb/s (is zijn maximale dl). Als ik naar anderen wil versturen gaat het altijd 1 kb/s, dan weer heel lang niks, en dan weer eens 1 kb. En dan halverwege faalt het versturen. :( Heel raar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zit achter NAT zeg je....heb je wel alle poortranges voor MSN opengezet en poortmaps voor gemaakt? MSN pakt zoveel mogelijk poorten voor het up- en downloaden namelijk. Daarnaast kun je er als je er meer hebt ook meer files tegelijk downen en uppen. Kijk even in Het Grote Poortmappingsverhaal , daar staat een link naar de poorten van MSN (zie ook http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm ).
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Ben ik dan de enige die geen problemen heeft?
Bij mij gaat het perfect met msn 6.0 en 6.1 ga ongvr 11 tot 12kb/s up (heb maar 128kup)
Zit ook achter nat (Speedtouch 510) probeer je msn us te updaten, of download msn plus us (weet nie of het help).
Poorten hoef je niet open te stellen vanaf msn 6.0 die omzijlt het op 1 of andere manier,

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
The_Eagle schreef op 07 december 2003 @ 13:57:
Je zit achter NAT zeg je....heb je wel alle poortranges voor MSN opengezet en poortmaps voor gemaakt? MSN pakt zoveel mogelijk poorten voor het up- en downloaden namelijk. Daarnaast kun je er als je er meer hebt ook meer files tegelijk downen en uppen. Kijk even in Het Grote Poortmappingsverhaal , daar staat een link naar de poorten van MSN (zie ook http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm ).
Suc6
Lees ook mijn beginpost wat ik al geprobeert heb :) dat topic wat je post had ik al gelezen:) anyway thnx
Westereen schreef op 07 december 2003 @ 14:02:
Ben ik dan de enige die geen problemen heeft?
Bij mij gaat het perfect met msn 6.0 en 6.1 ga ongvr 11 tot 12kb/s up (heb maar 128kup)
Zit ook achter nat (Speedtouch 510) probeer je msn us te updaten, of download msn plus us (weet nie of het help).
Poorten hoef je niet open te stellen vanaf msn 6.0 die omzijlt het op 1 of andere manier,
Bij mijn neef gaat het ook goed achter NAT en MSN6, alleen hij gebruikt Windows '98 en ik XP PRO

[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 07-12-2003 14:05 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan aan vanalles liggen.
Als je bestanden stuurt naar iemand die bij dezelfde provider zit, gaat het vaak veel sneller.

Voorbeeldje: ik (kabel) naar iemand anders (kabel), gewoon max. upload (zeg 10 a 16KB/s). Zodra ik bijvoorbeeld naar iemand met ADSL iets stuur, is het eerder 5 a 6KB/s.
Verder kunnen zaken als firewalls, linux servers/routers etc. nog heel veel uitmaken, heb ik gemerkt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 10:46

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Het ligt er aan hoe het transport vlindertje van msn er zin in heeft. Kan bij mij varieren van 1 kB/s tot 10 kB/s.

De LabVIEW Guru

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Same problem hiero.

Sturen vía msn, binnen mijn netwerk (4 pc's router en adsl basic 1024/320) gaat razendsnel.. gaat gewoon via het netwerk.

Sturen naar mensen die direct op het internet aangesloten zitten (Zonder router) gaat ook prima.. lang geen 32 kb/s maar wel 16kb/s ofzo. Maakt dan niet uit of dit kabel of adsl is (mijn ondervindingen).

Sturen naar mensen die een router hebben net als ik is rete traag. Vaak staat de bestandsoverdracht stil en gaat áls het loopt 1 kb/s ofzo :(

Het maakt overigens niet uit wat ik in de opties bij msn opgeef, http server ed. nix verhelpt het probleem.

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Damn, k dacht dus dat het aan mn router lag. Kep t zelfde probleem. Eerst had ik een winxp proxy server zonder problemen. Iemand enig idee of hier nog een fix voor komt?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dit komt dus omdat het dan via 1 of andere site verloopt volgens mij als je achter NAT zit, ik heb dit zelf dus ook, hij maakt verbinding via 1 of andere site / proxy van MS? volgens mij gaat het daarom dus zo langzaam. Want het werkt nu wel bijna overal waar ik het probeer.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1