[Linux] Cisco2501 <-PPP-> Linux box

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Ik kan van iemand voor weinig een cisco 2501 router overnemen. Deze heeft 1 AUI poort en een serial poort.

Nu wil ik deze router met de AUI poort aan mijn Chello lijntje (1.5mbit) hangen, en de serial connector (RS232) aan m'n Linux server.

Ik wil een PPP verbinding tussen de router en m'n server opzetten. Cisco IOS 11 ondersteund PPP verbindingen naar andere routers, dus dat zal wel lukken denk ik.

Nu is mijn vraag, kan ik met een standaard serial poort van een x86 compatible moederbord zulke snelheden halen? Onder Windows kan ik mijn serial poort op maximaal 128000 baud zetten.
Kan ik onder Linux hogere snelheden halen of moet ik dan een snellere serial kaart kopen. Zo ja, wat voor 1 zou hiervoor geschikt zijn?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt de snelheid van je seriele poort aanpassen met setserial, en tsja, welke snelheden je kunt halen, geen idee, dat zul je bij de specs van je moederbord moeten vinden. Of eventueel in Processors, Mobo's & Geheugen vragen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49
Leuk dat je dat wilt, maar volgens mij is de max snelheid van die Cisco toch al 112000 ??? (weet het niet zeker maar kijk even op CCO als je zeker wilt zijn)

PS even gekeken voor je, zijn seriele poorten, maar geen rs232 poorten op een 2501, dat zijn wel DB60 connectoren die er op zitten, volgens mij toch iets anders dan rs232.

[ Voor 36% gewijzigd door Soepie op 07-12-2003 00:36 ]

Gewoon spullen

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Krijg je er geld bij?
Anders snap ik echt niet waarom je de moeite zou doen. Een extra hop in je inetverbinding die alles alleen maar langzamer maakt, met waarschijnlijk een oude IOS zonder support. Extra stroomverbruik en een ppp verbinding om vervolgens die cisco dingen te laten doen die je linux machine beter kan.

De enige goede reden die ik kan bedenken is om te oefenen/testen/spelen. In dat geval _/-\o_ , maar hou hem dan uit je inetverbinding, en hang hem gewoon aan je pc.

Als je het toch doorzet en nog een DB-15 -> RJ-45 converter nodig hebt moet je het ff melden, die heb ik nog wel 1 over.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Er staat cisco IOS11 op die bak.

Ik heb zelf al een DB60 naar RS232 kabel dus.

En het is idd om mee te spelen. We hebben op school 2600 routers voor dit soort doeleinden, maar ik wil er thuis mee oefennen..