advies rearspeakers? ik weet t niet meer..

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Onkyo TX-SR501E Receiver, met daaraan gekoppeld 2 Kef Q5 Speakers.

Deze receiver heeft dolby digital 6.1, en nu wil ik dus de rest van de speakers gaan kopen! De Q9c is de meest logische wat betreft de centerspeaker, maar de rearspeakers? Ik was aanvankelijk van plan om 3x de Q1 te kopen, met daaronder een stander.. Maar een beetje mooie luidsprekerstander kost een vermogen, en dan kan ik in principe al net zo goed drie keer de Q3 kopen als rearspeakers.. En tot overmaat van ramp zie ik nu ook net dat er een nieuw model is, namelijk de Q4.. Kleinere speakers, MAAR een heuse 3-weg voor hetzelfde geld als de Q3..

Maar kan zo'n zuil wel als rearspeaker? wordt dat niet wat teveel van het goede?

Tips? Welke rearspeakers moet ik kopen? ik ben het kwijt....

Kef Q1 (Adviesprijs €225,-): http://www.kef.nl/article.php?id=77
Kef Q3 (Adviesprijs €375,-): http://www.kef.nl/article.php?id=76
Kef Q4 (Adviesprijs €375,-): http://www.kef.nl/article.php?id=9147
Kef Q5 (Adviesprijs €525,-): http://www.kef.nl/article.php?id=75

Genesis

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Nou DAT is moeilijk, je hebt blijkbaar een sterke voorkeur voor KEF (past natuurlijk bij de rest), welke past in je budget. De Q1 met standaard blijkbaar niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 06-12-2003 23:26 ]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
stefijn schreef op 06 december 2003 @ 23:22:
Nou DAT is moeilijk, je hebt blijkbaar een sterke voorkeur voor alleen KEF, welke past in je budget. Klaar.
Laten we veronderstellen dat het allemaal binnen het budget past.. ik heb het idee dat een paar zuilen nogal wat veel van het goede is zeg maar.. Ik bedoel, ik heb geen versterker van 3000 euro, en die zal het desondanks een beetje in toom moeten houden..

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Stefke
Dan is de Q1 toch ook zat? Moet je alleen standaards hebben, en sja voor dat geld heb je ook zuilspeakers. Wil je zuilspeakers als rear hebben staan?

Mooi spul trouwens, ik ga waarschijnlijk de Onkyo 600 of 601 kopen, speakerset ben ik nog niet over uit.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Ik heb zelf Q7 voor en Q drie achter en dat doet heel goed zijn werk.

Heb alleen wel de Q7 biamped.
En denk dat de Q5 overkill is achter.

Kan je het niet beluisteren bij een betere audio zaak??

BTW me toetsenbord is stuk.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
stefijn schreef op 06 december 2003 @ 23:27:
Dan is de Q1 toch ook zat? Moet je alleen standaards hebben, en sja voor dat geld heb je ook zuilspeakers. Wil je zuilspeakers als rear hebben staan?

Mooi spul trouwens, ik ga waarschijnlijk de Onkyo 600 of 601 kopen, speakerset ben ik nog niet over uit.
De Q1 is zat, maar ik wil er dan standaards onder, en die zijn best duur :| Duss voor datgeld koop ik ook een Q3, en ik vind dan zo'n zuil wel mooier dan een Q1 op stander.. Bovendien heb ik er ook wel de ruimte voor..

Maar is het een aanrader? ik kan hier akelig weinig over vinden :/

• Stefke
Waarom denk je dat het geen aanrader zou zijn? Natuurlijk klinkt dat goed, dus als het financieel aantrekkelijker is en je hebt de ruimte dan zou ik de zuilen nemen

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
stefijn schreef op 06 december 2003 @ 23:32:
Waarom denk je dat het geen aanrader zou zijn? Natuurlijk klinkt dat goed, dus als het financieel aantrekkelijker is en je hebt de ruimte dan zou ik de zuilen nemen
Omdat ik dan dus 5 zuilen + center op mn receiver aansluit, en ik me afvroeg of mn receiver (niet ECHT een topklasse ofzo) dat wel trekt, zodat het geluid nog oke blijft..

Ik zal nog even ergens gaan luisteren, maar ik wou graag jullie mening omtrent deze kwestie... ;)

danku in ieder geval!

Gemineye

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Die receiver maakt het echt geen zak uit wat je op z'n kanaal zet, die heeft namelijk discreet gescheiden kanalen, allemaal identiek. Het geluid dat ze doorkrijgen is anders. Er wordt niet voor niets aangereaden bij multikanaals audio overal dezelfde speakers neer te zetten.

In een 'normale' situatie is dit redelijk onzinnig en wordt er achter een kleinere speaker neergezet, maar dan liefst uit dezelfde lijn. Een Q1 zou dus prima kunnen, een Q3 ook en een Q5 is ook prima. Voor multikanaals muziek is een Q5 dus zeker het beste. Een Q3 of 4 (3 ging er dacht ik uit) voldoet ook prima. Aangzeien het in ruimte toch niet uitmaakt zou ik lekker voor de zuilen gaan, tenzij je zelf een beetje handig bent en een paar leuke standjes knutselt. Dan is de Q1 veel voordeliger. Bovendien komt er ook een Compact aan, kleiner dan de Q1. Wellicht minder interessant, maar gewoon voro de weet ;) .

Ik zou kiezen voor de Q4, als je niet zelf maakt, en voor de Q1 als je een leuk idee hebt en bereid bent de handen uit de mouwen te steken :) .

Music Addicted

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga vergelijken, 5 keer dezelfde is theoretisch het best... Je moet degene kopen die jij er mooi uit vindt zien, jij kan betalen en jij mooi vindt klinken. Trekken doet elke versterker elke speaker wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.