Router aansluiten op router?

Pagina: 1
Acties:

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 10:56
Geachte medetweakers,

Huidige situatie:

Router (NetDSL 1000) --> 8 poort switch --> 6 computers en 1 printerserver

Toekomstige situatie:

3com router --> 3com 16p switch --> 8 computers en 2 printerservers.

Probleem:

Ik heb dus een van 3com uit de OfficeConnect serie een 16 poort switch en een secure router bestelt. Dit in de veronderstelling dat de 3com router de huidige zou vervangen. Hierbij ben ik dom genoeg afgegaan op het woord router en het feit dat er een WAN aansluiting op zit. Op mijn huidige router betekend de WAN aansluiting dat ik er een telefoonlijn op aan kan sluiten.

link naar de 3com router: http://www.3com.com/prod/...ab=features&sku=3CR860-95

Nu heb ik op dit moment een PDF van de router doorgenomen en daaruit blijkt dat deze router GEEN aansluiting voor een telefoonlijn heeft, maar dat hij met een ADSL modem verbonden moet worden. Het probleem is op dit moment bekend, ik heb geen modem maar een router.

Vraagje:

Is het mogelijk om de 3com router op een of nadere manier aan te sluiten op mijn huidige router? Als dat niet zo is, moet ik deze bestelling namelijk annuleren.

Ik heb de search en google al geprobeerd, maar deze loopt constant vast op het feit dat er 2 keer router in de zoekopdracht staat vandaar ik er geen informatie over kan vinden en op jullie expertisie uit moet gaan.

Verwijderd

Jep is mogelijk gewoon (waarschijnlijk) op de eerste poort aansluiten en die poort dan als uplink aanzetten..

Verwijderd

Kan iemand dat even verder uitleggen?

Ik heb een Zyxel Modem/Router, 650R serie. Ik heb ADSL via planet/KPN MXstream. De modem/router los staat goed ingesteld. Verbindingstype is PPPoA als ik de instructief bij het Zyxel modem goed volg.

Het punt is, er moet nog een PC van de ADSL aansluiting gebruik gaan maken.

Ik heb een Sitecom router gekocht. Ik begrijp dat de ADSL Modem/Router op WAN moet en dan PC1 en PC2 gewoon op aansluiting 1 en 2.

Gewoon PC1 aansluiten ging niet goed. Instellingen kwam ik ook alleen maar PPPoE tegen, niet PPPoA. Iemand ervaring hiermee en weet evt hoe ik hem in moet stellen? Is de modem/router en PC goed aangesloten?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wilde net ongeveer dezelfde vraag posten :)
Als de TS het goed vind plaats ik hem graag hier, misschien voor beide wel handig.

Ik had wel een modem/router (Etech) maar daar zat geen firewall op, een losse firewall leek me te duur en ik heb dus een (Etech) router/firewall aangeschaft, zonder modemfunctie. (35€ bij norrod :Y) )

Nu ben ik vanavond aan het prutsen geweest, maar ik kom er ook niet uit.

Mijn schema zou de volgende zijn:
Bovenste is Modem
Onderste is Firewall
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        WAN ip (xs4all) 213.*.*.*
                     |
            intern ip 10.0.0.1
                     |
 -------------------UTP-------------------
                     |
        WAN ip (firewall) 10.0.0.2
                     |
            intern ip 192.168.0.1
             |       |        |        
  Intern netwerk met DHCP (4 clients)

Maar dit blijkt dus niet te werken.
Het modem belt wel en heeft ook verbinding (als ik in die 10.* range hang kan ik internetten) Maar er is geen verbinding van de firewall naar het modem toe via de WAN poort. Via de switch functie uiteraard wel maar dan werkt mijn firewall dus nóg niet...

iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door arjants op 07-12-2003 23:06 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

NAT - NAT - computers werkt prima, maar het is zo lastig met poortmappen...

Router1 (Met internet verbonden):
WAN: ip van ISP
LAN: 192.168.0.1/24
gateway: ISP

Router2 (Op LAN-kant van Router1):
WAN: 192.168.0.2/24
LAN: 192.168.1.1/24
gateway: 192.168.0.1

Clients (LAN-kant van Router2): 192.168.1.0/24

Op router2 dan NAT uitgooien, en dat gewoon aan router nummer 1 overlaten. :) Op router1 wel de routingentry's aanmaken voor 192.168.1.0/24, anders gaat het poortmappen alsnog niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 23:15 . Reden: Beetje finetunen :) ]

Verwijderd

Bij mijn Sitecom router was in ieder geval het probleem dat ik hem niet op Port 4 moest aansluiten, modem/router op WAN and PC op Port 1.
Pagina: 1