[mandrake]installeren van software

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo mensen,

Dit is mijn allereerste post in het NON-WOS forum, de anderen staan allemaal in het WOS forum :D ( ik ben vooruitgegaan)

Het zit zo, na heel erg lang zoeken, 10-tallen keren proberen, nog meer zoeken, en blijven proberen, heb ik nog steeds niet amsn kunnen installeren, ik heb gedaan wat er op de download websitte staat, maar het doet het niet.

Ik heb de laatste versie gedownload die er bij was.
(http://amsn.sourceforge.net/)

gedaan zoals omschreven, maar het mocht niet baten.

Ik heb met veel plezier en succes mijn mandrake installatie afgerond, en OOo geinstalleerd! Dat ging wel goed :D

Wie kan mij stap voor stap vertellen wat ik moet doen en hoe? ( en ga me ajb niet vertellen dat ik nog verder moet zoeken, dat heb ik namelijk al veel gedaan)

Ik draai dus nu onder de mandrake 9.2 versie, ik denk dat ik er niet meer vanaf kom, het vergt alleen heel veel tijd en energie om het door te krijgen!! IK GA DOOR!!!

Verwijderd

Download amsn-0_xx.tar.gz

$ tar xvzf amsn-0_xx.tar.gz

$ cd msn

$ ./amsn
or
$ wish amsn

If command wish is not found, you need to install tcl/tk packages (tcl & tk).
-------
Heb ook mdk 9.2 en ff amsn voor de leut geinstalleerd, eigenljik gebruik ik liever gaim.
dus:
*downloaden
*uitpakken
*naar mandrake control centre gaan, ==>software==>software installeren. Daar zoeken naar `tcl` en `tk` en vervolgens installeren
*naar de map gaan waar amsn is geinstalleerd en ./amsn typen
(*koppeling maken naar bureaublad)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Of gewoon urpmi -i amsn
Ik bedoel, laten we het nou niet moeilijker maken dan het al is :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sypie
  • Niet online
Hij blijft bij mij dus hangen bij het uitvoeren van $ ./amsn of wish amsn

hij kent deze bestanden niet, (no such file or directory) hierdoor kan ik er dus steeds niets mee...

Ik ga nu de andere optie proberen...urpmi

Hij kent de -i er tussen in niet..:S

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 06-12-2003 23:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*

urpmi hoef je geen parameters voor te gebruiken (daar is de i van urpm-i voor).

Alleen is er geen rpm package van amsn in de standard packagelists van Mandrake.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sypie
  • Niet online
Zit nu weer even in mijn xp, af en toe moet ik msn hebben...!!

het is mij niet gelukt om amsn er in te krijgen. het kan zijn dat ik als linux newbie iets verkeerds doe of iets over de kop zie natuurlijk..

als ik iets anders zou kunnen/moeten proberen wat gegarandeerd wel MOET werken dan hoor ik dat uiteraard ook graag..

is er ook iemand die E-books van linux (mandrake) heeft? dan kan ik die ff printen en lezen, je weet maar nooit

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
If command wish is not found, you need to install tcl/tk packages (tcl & tk).
-------
Heb ook mdk 9.2 en ff amsn voor de leut geinstalleerd, eigenljik gebruik ik liever gaim.
dus:
*downloaden
*uitpakken
*naar mandrake control centre gaan, ==>software==>software installeren. Daar zoeken naar `tcl` en `tk` en vervolgens installeren
*naar de map gaan waar amsn is geinstalleerd en ./amsn typen
(*koppeling maken naar bureaublad)
Even citeren van de 2e post ;)
ik hoef het niet te vertalen toch ;) :+

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 15:17
Amsn maakt nog steeds verkeerde koppelingen in /usr/bin :S
Wat bij mij altijd werkt is
1) cd msn en dan ./amsn of
2) ln -sf /home/[user]/msn/amsn /usr/bin/amsn en dan kun je overal msn tikken

• sypie
  • Niet online
bij mij zet ie dus helemaal niets in /usr/bin (althans nies wat op amsn lijkt)

Maakt het trouwens ook uit waar je gedownloade software neer zet en hoe je ingelogd bent (root of user) ?

//laat maar, bovenstaande is ergens gevonden :D

Het punt is dat mijn msn het nu wel doet via het commando "amsn", maar hij logt niet in.. dus ik krijg een fantastische Tux die heen en wer waggelt om in te loggen, maar na 2 seconden staat ie stil en kan ie lekker niet inloggen..wie heeft daar een verklaring voor?

//is ook al opgelost, het lag aan de veroudere versie van amsn, die maakte namelijk nog gebruik van oude M$N protocol, in de laatste versie van AMSN is dit allemaal opgelost..

Rest mij u te danken en de volgende vraag te stellen:

Kan ik amsn ook onder in het balkje krijgen net als in windows?
Kan ik chat vensters van amsn ook in de taakbalk krijgen als ik ze niet gebruik?
kan ik een seintje krijgen als ik een bericht ontvang van iemand als dat chat venster achter een ander venster zit? ( in windows knippert dan het venster in je taakbalk)

[ Voor 96% gewijzigd door sypie op 07-12-2003 23:17 ]

Pagina: 1