Toon posts:

Combinatie flashkaart mp3speler en fotocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader en moeder willen graag een nieuwe digitale foto camera kopen.
Ze laten aan mij de keus welke dit gaat worden. Ik zelf loop al een tijdje met het idee in mijn achterhoofd, een mp3 speler aan te schaffen.
Nu zat ik eens de prijzen van geheugenkaartjes na te kijken en deze zijn nog al prijzig.
Nu dacht ik, als ik nou eens een mp3speler kies waar geheugen in past, dat ook in die foto camera past.Ik wil minimaal 256 mb geheugen hebben.

Maar nu heb ik een beetje rond gekeken en zag ik dat dit best nog wel lastig kon gaan worden.
Daarom kom ik met de vraag: is het bovenstaande idee uberhaupt mogelijk?
Ik zie namelijk door de bomen(de flashkaartjes) het bos niet meer.
Is er nou een speciale markt voor flashkaartjes voor fotocamera's en voor kaartjes van mp3spelers? of bestaat deze scheiding niet?

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
compactflash!
Het is het meest geaccepteerde kaarttype en heeft geen last van data-limieten zoals bv memory-stick (dat eigenlijk alleen door sony gebruikt wordt) en heeft goede contactpuntjes waardoor je minder storingen zult krijgen dan bv smartmedia. Nadeel is alleen dat het relatief groot is.
De kans dat compachtflash snel ophoudt te bestaan is klein.

Ik heb precies wat jij wilt. Ik heb een canon A70 camera met compactflas en gebruik mijn geheugenkaartje ook in mijn frontierlabs nexIIe mp3-speler. en met een simpel adaptertje (€7) kan ik het kaartje zo in mijn pcmcia slot van mijn laptop proppen om fotos/muziek te kopieren.

In mijn mp3-speler kan ik zelfs een Microdrive gebruiken (in mijn camera helaas niet) voor als ik echt veel data bij me wil hebben. De aansluiting is hetzelfde, alleen het kaartje is iets groter (type 3 tegenover type 2 als ik mij niet vergis) en hij gebruikt iets meer stroom. Ieder apparaat dat microdrives slikt, slikt ook compactflash, andersom is het niet altijd het geval.

De pricewatch spreek boekdelen:

- Compact Flash geheugen (142)
- Memory Stick geheugen (86)
- SD & MMC geheugen (115)
- SmartMedia geheugen (44)
- xD Picture Card geheugen (37)
Compactflash komt veruit het meeste voor.

en de prijs....
1GB compactflash: €229 (max 2GB)
1GB microdrive: €169 (2,4GB voor €275)

1GB memory-stick: max 128MB (of 256 als je voor lieft neemt dat je het sticky halverwege moet omdraaien) 128MB kost 47 euro, 1G komt daarmee op €376
1GB sd/mmc: bestaat niet, 512MB max, prijs per GB:€338
1GB xd-picturecard: bestaat niet, 512MB max, prijs per GB:€400
1GB smartmedia: bestaat niet, 128MB max, prijs per GB:€280

[ Voor 38% gewijzigd door RolandWitvoet op 06-12-2003 21:42 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty