Toon posts:

Wireless 802.11b/g verbindings probleem met Acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn (nieuwe) Acer laptop Ferrari3000 (ja een rooie :9) probeer ik een internet verbinding op te zetten over de ingebouwde 802.11b/g wireless interface (van Broadcom BMC4050/21**)

Helaas is er (nog) geen uitgebreide info/support op de site van Broadcom en Acer over de Wireless interface die in de laptop zit. :'(

Ik heb connectie met mijn wireless Linksys WAP11 v.2.2 (802.11b) AP, dus de wepkey exchange, macadresfiltering etc. werkt. Windows XP zegt : Connection Excellent!

Maar het gekke is dat er wel Ethernet pakketten richting de AP gaan, maar ik krijg geen antwoord terug. :? Als ik dan ipaddressen ga pingen (van bijv de gateway of een andere interne PC) heb ik 'request time outs', oftewel kan ik ze niet bereiken.

Met de vaste LAN interface (10/100mb) kan ik feilloos het internet op of andere PCs benaderen. (fixed Ipaddressen gateway en DNS server ingevuld op de laptop i.p.v. via DHCP)

Ik heb alle interfaces (Bluetooth/wifi/LAN) en systemen met fixed addressen opgezet incl gateway en DNS (DHCP even uitgezet om te troubleshooten)

Hoe kom ik er achter of de connectie wel zo goed is dan nu wordt voorgedaan, omdat ik op IP niveau via draadloos geen verbinding kan maken met andere PCs/internet. |:(

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik heb een travelmate 290 en ik had ook een probleem met het bereiken van mijn 802.11g router. Ik kon het probleem oplossen door de transmit power op maximaal te zetten, dan krijg ik wel contact.

Ik heb een Intel WLAN adapter erin zitten, en heb dat dus met de Intel ProSet aan kunnen zetten, misschien dat jij iets anders hebt, van broadcom waarin je dat kunt instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Tip, echter bij mij staat de power al op 100%

Wellicht heeft 't IP connectie probleem te maken met het 'bridgen' van een connectie, aangezien ik ook bluetooth LAN en 1394 (firewire) als Netwerk connectie heb.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het bridgen verwijdert op de laptop , mocht niet baten, nog steeds geen verkeer terug van de Wireless Access Point ondanks dat er connectie is, bovendien werkt de fixed LAN wel verbinding gewoon.

WEIRD! 8)7

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn acer travelmate 292LMi... heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

al eens uninstall geprobeerd? meestal worden de laptops installed afgeleverd, en zitten er kleine foutjes in dll bestanden, dit valt dus op te lossen door de software van de built in wifi te verwijderen en dan met een reboot te herinstallen :)

Kijk ondertussen ook ff of je firewall aanstaat :)

Wabbawabbawabbawabba

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb eenzelfde probleem al eens opgelost door (geforceerd) de nieuwste drivers van de Realtek 8180 wlan kaart te installeren (was Acer 802.11b laptopje)... Van realtek.com.tw dus.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1