Divx codec geeft strepen, Xvid films werken wel

Pagina: 1
Acties:

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik heb een probleem. Ik draai win xp pro nl op beide pc's

Op de een werken alle films perfect, op m'n epia echter niet. Het beeld komt gewoon uit men monitor, niet uit de tv.

Wanneer ik een Divx film laat lopen, is het enige wat er te zien is bijna horizontale strepen. Audio werkt wel gewoon. Een xvid film draait prima, helemaal zonder vertraging of wat ook.

Ik heb de nieuwste divx codec van divx.com gehaald, geen resultaat. Ook de speler maakt niet uit, WMP, Winamp, BSPlayer, allemaal zelfde beeld

Weet iemand hoe dit komt, en hoe het opgelost kan worden?

Ik heb de search gebruikt, maar dat ging voornaamlijk over strepen NA het overzetten van formaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verdicampo op 06-12-2003 19:30 ]

Verwijderd

Hier zijn al aardig wat topics over geweest... probeer even de search @ http://gathering.tweakers...ord/strepen+divx#hitstart

Zie je toch best wel wat dingen... of heb je alles al geprobeert (is niet in je startpost te vinden)

• Verdicampo
Ja, die heb allemaal bekeken, maar het is nergens precies hetzelfde.

Het enige wat een beetje in de buurt van mijn probleem komt, is et volgende.

Strepen in de film als er veel beweging is.

Ik heb 0,0 beeld! Uit de search zou ook kunnen blijken dat het aan m'n vidkaart zou kunnen liggen. Maar Xvid doet het prima!

Ik heb de films niet zelf bewerkt. Ze doen het op de andere pc wel, met zelfde divx codec.

[ Voor 14% gewijzigd door Verdicampo op 06-12-2003 19:39 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb je al geprobeerd alles via ffdshow te laten draaien, en niet via 'aparte' divx 5 codec?

FFdshow kan xvid en divx aan.

Verwijderd

Als je geen beeld hebt dan heb je waarschijnlijk de verkeerde codec. Let er ook op dat de codec die in de header van de film zit niet echt de codec hoeft te zijn waarmee de film is gedecodeerd.

Xvid en DivX zijn bovendien 2 andere codecs hoor en niet 100% compatible met elkaar.

• Verdicampo
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 12:25:
Xvid en DivX zijn bovendien 2 andere codecs hoor en niet 100% compatible met elkaar.
nee, idd ze hebben niets met elkaar te maken. Dat bleek toch ook wel? Divx films deden het niet, Xvid perfect.

Het probleem is trouwens opgelost. Blijkbaar heeft XP Pro een ingebouwde codec. Toen ik alle codecs de-installeerde, en alleen de xvid overliet, deed alles het weer.

Deze kan dus op slot.
Pagina: 1