Toon posts:

medion laptop 9783 zwart scherm ondanks alles

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond mensen,

graag wat hulp gewenst hierzo:

Korte uitleg probleem:
Het scherm van mijn laptop is en blijft zwart... ik dacht de tvout mooi te fixen, heb iets verkeerd ingesteld en zelfs met bootcd-'s en floppies in de pc blijf ik zwart scherm houden, andere schermen (vga) op de computer werkt niet... tv-out zelf geeft ook zwart beeld

oorzaak:
mijn eigen stommiteit |:( |:( |:(

oplossing:
nog niet gevonden

gedane dingen:
google afgezocht, v&b-faq afgeweest, got afgezocht, zag wel allemaal mensen die tvout probleem hadden (dual monitor of verkeerde instellingen), maar nergens iemand met mijn probleem

nog niet-geprobeerde oplossing:
tv-out aan een tv met ntsc-weergave proberen te hangen (eerst iemand zien te vinden daarmee....)

mijn vraag aan jullie:

HEELLLUUUP :P ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je wel in safemode komen ofzo? En dan daar de instellingen goed zetten of de drivers verwijderen :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ja ik heb het alleens gehad met me eigen pc, vanaf de bios direct naar tv out booten.
Oplossing was de kaart eruit.... maybe idd safe mode en daar kaart software matig verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik kan dus NIKS... ik hoor dat XP PRO normaal opstart, maar ondanks alles wat ik doe blijf ik een zwart scherm houden, ik kan nergens bij instellingen gewoon domweg omdat ik het niet zie

RDP werkt ookal niet omdat ik zo stom ben geweest om dat altijd standaard uitgeschakeld te hebben :'(

rdp aanzetten is niet makkelijk want ik moet dan precies weten hoe mijn start menu er uit zag en dat is ondoenlijk :S

en het stomme is, al start ik hem opnieuw op met of zonder bootfloppie of cd-rom er is STANDAARD altijd zwart beeld :S

Verwijderd

Topicstarter
En nee, videokaart eruit wil niet, tis een on-board shared ati radeon, 7000 als typenummer dacht ik...

• Pollewob
  • Niet online
Ook al tijdens het booten? Dan vraag ik me af of er neit meer aan de hand is dan een verkeerde instelling. Dat zou alleen in Windows problemen horen te geven..

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 06 december 2003 @ 19:17:
Ook al tijdens het booten? Dan vraag ik me af of er neit meer aan de hand is dan een verkeerde instelling. Dat zou alleen in Windows problemen horen te geven..
ja, vertel mij wat :), mijn humeur was vannacht ook niet te harden, want ik HOOR windows gewoon, maar google levert geen zak op, got-search ook al niet veel omvattends... vandaar dat ik afsluit in me begintopic met

HELLUP :+

ik vrees dat ik iemand met een tv moet zoeken met die specifieke instellingen waar ik kennelijk die tv-out op heb gesmeten...

al met al is dit een probleem om van te :r

stel jullie hulp wel op prijs hoor O-) ;)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:40
Wat ik tegen gebruikers altijd zeg is FN-F5 al geprobeerd.. maar dat lijkt me vastr een te simpele oplossing voor jouw probleem. Accu er al uit gehaald?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
WorkForce schreef op 06 december 2003 @ 19:55:
Wat ik tegen gebruikers altijd zeg is FN-F5 al geprobeerd.. maar dat lijkt me vastr een te simpele oplossing voor jouw probleem. Accu er al uit gehaald?
accu er uitgehaald, geen oplossing, ook nog niemand met ntsc-tv gevonden, wel kou geleden :(

fn-f5? ken ik niet, is bij mij geluid, maar die fn+toets om je beeld te fixen werkt ook niet (als je die bedoelde....)

• Hugo
  • Laatst online: 12-08 12:40
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 21:05:
[...]

accu er uitgehaald, geen oplossing, ook nog niemand met ntsc-tv gevonden, wel kou geleden :(

fn-f5? ken ik niet, is bij mij geluid, maar die fn+toets om je beeld te fixen werkt ook niet (als je die bedoelde....)
Ja die bedoelde ik.. is bij HP laptops F5 vandaar.. mmm zit er geen reset knop op die alle bios instellingen herstelt? Meestal onderop?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, vraag me niet hoe, maar ik kreeg opeens HEEEEEEL vaag onder een bepaalde hoek van licht bij mijn scherm een bureaublad van windows te zien, ik kon toen gelukkig net zo veel zien in het halve schemerlicht om RDP te laten draaien, en via rdp ingelogd...

kan iig me data nu saven godzijdank :)

maar het lijkt erop dat mun laptopscherm zijn beste tijd heeft gehad (*dat gaat een leuke discussie worden met de mensen van de service-afdeling van medion :S)

kortom - eerst maar eens kijken wat een schone install doet :S, zal ook wel blind erop gezet moeten worden (alle commando's uit me hoofd kennen, maar goed, hopelijk gaat dat wel goedkomen :))

ik heb foto's van het scherm gemaakt, waar MISSCHIEN op te zien is, wat de toestand van mijn tft-scherm is, als die overkomen, post ik ze wel!

thanks!/grtz!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

heb je niet gewoon perongeluk je contrast op zwart gedraait...

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

de verlichting van je scherm is kapot
oorzaak:
mijn eigen stommiteit
laten vallen?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 00:15:
Hmmm, vraag me niet hoe, maar ik kreeg opeens HEEEEEEL vaag onder een bepaalde hoek van licht bij mijn scherm een bureaublad van windows te zien, ik kon toen gelukkig net zo veel zien in het halve schemerlicht om RDP te laten draaien, en via rdp ingelogd...

kan iig me data nu saven godzijdank :)

maar het lijkt erop dat mun laptopscherm zijn beste tijd heeft gehad (*dat gaat een leuke discussie worden met de mensen van de service-afdeling van medion :S)

kortom - eerst maar eens kijken wat een schone install doet :S, zal ook wel blind erop gezet moeten worden (alle commando's uit me hoofd kennen, maar goed, hopelijk gaat dat wel goedkomen :))

ik heb foto's van het scherm gemaakt, waar MISSCHIEN op te zien is, wat de toestand van mijn tft-scherm is, als die overkomen, post ik ze wel!

thanks!/grtz!
Dit lijkt op een kapotte ccfl/ inverter.

Wat je kunt proberen is om beide kanten van het scherm, op het plastic, rustig met je vinger te tikken :) Waarschijnlijk zit de spoel van de inverter vast en die krijg je zo los :)

Ik hoop dat er nog garantie op zit :)

suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er idd naar uit dat me scherm gaar is (en net buiten de garantieperiode :( :( :(), iig onder een bepaalde lichtinval kreeg ik opeens vaag wat letters te zien, zo heb ik uiteindelijk door stukje bij beetje licht schijnen

(ja, andre hazes wist waar die het over had, met zijn schijn een lichtie op mij (not intented as flame, en het kan ook wel eens geen andres hazes geweest zijn :P :P))

dus ik zal dat laatst idd nog maar eens proberen, hoop dat dat het is, anders vrees ik dat het me klauwen met geld gaat kosten :(

• Pollewob
  • Niet online
Backlight kapot dan waarschijnlijk..

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 07-12-2003 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 16:30:
Ziet er idd naar uit dat me scherm gaar is (en net buiten de garantieperiode :( :( :(), iig onder een bepaalde lichtinval kreeg ik opeens vaag wat letters te zien, zo heb ik uiteindelijk door stukje bij beetje licht schijnen

(ja, andre hazes wist waar die het over had, met zijn schijn een lichtie op mij (not intented as flame, en het kan ook wel eens geen andres hazes geweest zijn :P :P))

dus ik zal dat laatst idd nog maar eens proberen, hoop dat dat het is, anders vrees ik dat het me klauwen met geld gaat kosten :(
**** Even om op die andere posts nog te reageren

1. NIET LATEN VALLEN, met ATI TVOUT-instellingen lopen kloten... tvout is volgens mij per ongeluk op ntsc gegaan, en vond dat niet zo leuk

2. CONTRAST is het ook NIET...... ik ben wel dom, maar geen n00b :+ :+

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

als je je tvout op ntsc zet, en je sluit hem op een pal tv, dan krijg je gewoon beeld hoor, alleen zwart wit, dus ik ga er van uit dat die lamp kapot is

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Iig, servicelijn BELLEN is geen doen... tenzij je van dwangbuis-muziek houdt (die uber-vrolijke deuntjes e.d.)

iig toen maar mail gestuurd, update volgt nog...:D

many thanks voor jullie hulp :D

Verwijderd

Zelfde probleem, ook Medion net buiten de garantie periode :(

Problemen laptop en beeldscherm Mobility Radeon

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 00:20 ]

Pagina: 1