[WinXP] Vervanging vga850.fon => font verpest?

Pagina: 1
Acties:
  • 946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 20:38
Hey,
ik was aan het twijfelen tussen dat ik het hier moest plaatsen of in de windows afdeleing, ik heb het hier maar gedaan omdat dit algemeen is denk ik ...

Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xwen/Clip.jpg

zoals jullie zien worden de fonts door elkaar gebruikt, en ook de layout klopt neit meer.
en dat is sinds ik het volgende gadaan heb:

Ik was mijn pc een deftig aan het opkuisen, toen ik aan de font map kwam heb ik er daar aan de hand van acdsee, een heel deel verwijderd, die ik niet mooi vond, dubbel stonden of niet gebruikte.

Dat heb ik allemaal gedaan, toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik de melding dat de file c:\windows\system\vga850.fon niet meer te vinden of currupt was. Ik dus ziten zoeken wat ik heb moeten doen om die file terug te krijgen, ik dacht dus dat ik die file makkelijk vanaop een andere xp pc kon kopieren met een floppy, fout gedacht, en nog vanalles zitten proberen, en net juist voor een zenuwinzinking(omdat ik geen format wou doen) zag ik een ander file staan, namelijk vgaoem.fon, tja dacht ik, die "oem" lijkt mij interesant, dat zal wel de default versie zijn, dus ik die geranamed naar vga850.fon en in de juiste pak gekopieert.
Ik start de pc terug op, en yep, hij doet het :)
even een vreugde dansje en toen zeg ik het, mijn lettertypes kloppen niet meer in bepaalde progs (mouseware, ws_ftp, kazaa, ...).

Dus nu denk ik toch dat dat aan die file lag, ik dus gaan zoeken op het internet hoe ik de juiste kon terug vinden, kwam ik uit bij ms, daar was dat blijkbaar al iets bekends, ik moest in de i835(klopt het ??) map kijken op de xp cd en daar die file extracten uit VGA850.FON_ , dat heb ik gedaan en die vervangen.
Dat lukte nog niet(heb ondertussen pc herstart), nu zit ik daar al een paar dagen mee... dat begint toch vervelend te worden, ook de setup van progs zijn "aangetast".
Ik heb zelf al zitten zoeken, maar blijkbaar is dit nog niet voorgekomen op GOT, en met wat googlelen vind ik ook niets ...

Heeft iemand hier mss de oplossig voor? zonder format :Y)
Thx,
Xwen

PS: wat betekend "iig" ik zit hier al weken naar te zoeken, in het woordenboek staat niks, en altijd als ik post lees kom ik die tegen :( , vervelend ... :)

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

Xwen schreef op 06 december 2003 @ 18:52:
PS: wat betekend "iig" ik zit hier al weken naar te zoeken, in het woordenboek staat niks, en altijd als ik post lees kom ik die tegen :( , vervelend ... :)
Dat betekend In Ieder Geval ;)

( dan weet je dat iig al he :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Blaz0r op 06-12-2003 18:59 ]

• Wouter06
danke, kan ik weer heel wat topic volgen, thx :)

• Wouter06
heeft nog niemand dit probleem voorgehad, sorry, voor het kicken, maar het is al meer dan 24h geleden :(, en een oplossing vind ik niet, buiten een format :s,
Xwen

• Wouter06
echt niemand ? jammer ...

• Wouter06
^^kick :(

Sorry dat ik dit doe, maar ik vind hier echt geen oplossing voor, en ik zou dit graag opgelost willen hebben, mss dat andere mensen hier dan ook mee geholpen zijn
pls? :'(

dank bij voorbaat,
Xwen

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kun je geen system restore doen naar een tijdstip, dat je de zaak nog niet vernaggelt hebt?

| Specs Aurora24 | My music |

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij past dit topic beter in WOS :)

Software Algemeen -> Windows Operated Systems

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Xwen schreef op 06 december 2003 @ 18:52:
Dat heb ik allemaal gedaan, toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik de melding dat de file c:\windows\system\vga850.fon niet meer te vinden of currupt was. Ik dus ziten zoeken wat ik heb moeten doen om die file terug te krijgen, ik dacht dus dat ik die file makkelijk vanaop een andere xp pc kon kopieren met een floppy, fout gedacht, en nog vanalles zitten proberen, en net juist voor een zenuwinzinking(omdat ik geen format wou doen) zag ik een ander file staan, namelijk vgaoem.fon, tja dacht ik, die "oem" lijkt mij interesant
Probeer anders gewoon eens *ALLE* files uit C:\Windows\Fonts (van een andere PC) te copieren naar jouw C:\Windows\Fonts op je kapotte PC ?

• Wouter06
The_Prince_of_Mu schreef op 20 december 2003 @ 00:35:
Kun je geen system restore doen naar een tijdstip, dat je de zaak nog niet vernaggelt hebt?
Dat heb ik toen ook direct geprobeert, maar dat hielp niet ...

toch bedankt
elevator schreef op 20 december 2003 @ 12:38:
[...]

Probeer anders gewoon eens *ALLE* files uit C:\Windows\Fonts (van een andere PC) te copieren naar jouw C:\Windows\Fonts op je kapotte PC ?
Daar dacht ik ook eerst aan, maar die andere pc heeft neit alle font files... maar ik zal eens proberen met degen die er wel op staan. Dan zal ik het resultaat nog eens posten

Dank voor de moeite ;)

Xwen

• Wouter06
Ik heb het geprobeert, maar ik heb niks gevonden, ik heb die andere pc volledig afgezocht op *.fon
maar niks te vinden...

dan zal het hoogst waarschijnlijk toch een format worden :'(

Allezinds bedankt voor de moeite

Xwen
Pagina: 1