Medion scanner scant wel, maar toont niets ?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Een kennis van mij heeft bij de Aldi een (Medion) flatbed scanner gekocht.
Nu heb ik deze voor hun aangesloten en de software geinstalleerd, de eerste keer kreeg ik na het opnieuw opstarten en foutmelding dat het een en ander niet gevonden kon worden op een diskette (CD-rom). Toen heb ik alles voor een tweede maal geinstalleerd en nu lijkt alles in orde.

Nu is het probleem als ik de scanner iets laat inscannen verschijnt de afbeelding niet op het scherm ? De scanner lijkt wel te functioneren, loopwerk en lamp werken in iedergeval wel.

De scanner heb ik in de USB poort gestoken achter in de computer.

Ik geloof dat ik in de software heb zien staan dat het een "fineline USB2" scanner is. De Pc heeft ook USB2 poorten.

Overigens de computer is ook een Medion (ALdi), van ik geloof afgelopen zomer.

Heeft iemand eerder een dergelijk probleem gehad met een scanner van Medion (Aldi)?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op 06 december 2003 @ 18:36:
Een kennis van mij heeft bij de Aldi een (Medion) flatbed scanner gekocht.
Nu heb ik deze voor hun aangesloten en de software geinstalleerd, de eerste keer kreeg ik na het opnieuw opstarten en foutmelding dat het een en ander niet gevonden kon worden op een diskette (CD-rom). Toen heb ik alles voor een tweede maal geinstalleerd en nu lijkt alles in orde.

Nu is het probleem als ik de scanner iets laat inscannen verschijnt de afbeelding niet op het scherm ? De scanner lijkt wel te functioneren, loopwerk en lamp werken in iedergeval wel.

De scanner heb ik in de USB poort gestoken achter in de computer.

Ik geloof dat ik in de software heb zien staan dat het een "fineline USB2" scanner is. De Pc heeft ook USB2 poorten.

Overigens de computer is ook een Medion (ALdi), van ik geloof afgelopen zomer.

Heeft iemand eerder een dergelijk probleem gehad met een scanner van Medion (Aldi)?
Als het niet goed werkt moet je eens op de Medion.de site de nieuwe driver downloaden is iets van ruim 33.410.367 groot
en als je nu eerst alles van de md6190 delete opnieuw opstarten
die driver installeren en weer opnieuw op starten
en na het opstarten de USB kabel in de pc doen dan moet hij de scanner herkennen
en als je dan ook alle programma's installeerd dan zou het moeten werken
heb ik ook gedaan hier en daarna werkt alles naar wens en de lamp van de scanner gaat automatisch uit na een x tijd als je de scanner niet gebruik..
succes en als je nog meer wil weten stuur me maar een PM
pe1cde@home.nl
groetjes van Peter

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik hoop dat ik deze post nog even weer naar boven mag trappen...

Ik wilde de nieuwe drivers voor deze scanner gaan downloaden maar ik weet nu niet welk type het is. De scanner staat niet bij mij dus ik kan niet even kijken. Wel heb ik het serienummer en nog twee nummers maar daar begin ik op de site van Medion weinig mee. Ik wilde namelijk de 30MB (zoals hier boven genoemd) even downloaden aangezien ik ADSL heb en de eigenaar van de scanner het met analoge lijn moet doen :) .

Daarom mijn vraag weet iemand ook welk type Medion scanner er vorige week bij de Aldi te koop was ?

Al vast hartelijk dank....

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
waarom bel je die maat niet effe van je op en vraag je et aan hem lijkt me simpel / logisch >:)

[ Voor 5% gewijzigd door xtr3me op 09-12-2003 19:50 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mmore-323 schreef op 09 december 2003 @ 19:50:
waarom bel je die maat niet effe van je op en vraag je et aan hem lijkt me simpel / logisch >:)
Haha ... deze opmerking was te verwachten .... maar de eigenaar is op het ogenblik ook niet bij de scanner in de buurt ... :P maar ik wilde de software graag alvast gaan downloaden, zodat ik morgenavond direct daar langs zou kunnen ...

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 09-12-2003 20:00 ]

Verwijderd

Als de scanner lijkt te werken dan hoeft het niet aan de drivers te liggen.
Bij de meeste scanners kun je handmatig programma's selecteren die de scanner gebruikt om na het scannen een afbeelding of tekst naar toe te zenden.
Deze instellingen staan waarschijnlijk in je taakbalk of startmenu.
Probeer daar eens wat te veranderen.
Pagina: 1