leeg netwerkverbindingenvenster.

Pagina: 1
Acties:

• vedder
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06-2025
ok, om mee te beginnen, ik weet zeer weinig af netwerken en dergelijke, dus aan vage indicaties en directies heb ik niets. Behandel me maar als een of andere grote computerleek.

oke, hier gaan we dan:

Ik heb 2 computers, beneden deze (pc van mijn ouders) oudere pc, die aangesloten is op het internet via adsl.
Boven mijn nieuwe elitist machine.
Nu heeft mijn oom (electricien) een netwerk kabel getrokken van de muur hier naast mij, naar boven. Ik heb een crosscable en een utp-kabel genomen en daarmee beide pcs verbonden met de kabel in de muur. Bij beide modems gaan de lampjes branden. Weee. Alas, so far so good.

Beide pcs draaien overigens windows xp professional

Nu ga ik met mijn oude pc naar 'netwerkverbindingen' en krijg spontaan de neiging om heel vaak de refresh knop in te drukken.
l e e g .
Helemaal niets. Mijn ADSL verbinding wordt niet eens weergegeven, terwijl die toch perfect werkt. (Dit mailtje getuigd ervan) Er is totaal niets aan mijn systeem veranderd dus die leegte moet er al een tijdje zijn.
Als ik ctrl+alt+del indruk laat hij bij verbindingen zowel een lan-verbinding 2 zien als een ADSL verbinding. Dus het is er wel.
Netwerkkaartdriver gecontroleerd. Niets mis mee.

Kijk op mijn andere pc, lijkt alles goed, zitten 3 netwerkkaarten in (2 op moederbord) en ze worden allemaal weergegeven.

Wanneer ik de wizard gebruik voor een thuisnetwerk kapt hij steeds af met de boodschap dat het niet voltooid is omdat er een fout was, probeer het opnieuw evt manueel. [finish]
zegt niet even WAT er mis was, neee..

Ik neem aan dat het te maken heeft met iets als bepaalde protocollen niet geinstalleerd, of ip enzo niet goed geconfigureerd, maar aangezien netwerkverbindingen leeg blijft. Kan ik daar niets aan veranderen!

Help!

doob

• vedder
*bump*

doob

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
kijk eens bij "apparaatbeheer" of er uitroeptekens staan bij netwerkadapters.(rechter muisklik op 'deze computer', tabblad hardware>apparaatbeheer)
als ze er staan moet je even nieuwe drivers installen voor je nic.

daarna rechter muisklik op netwerkomgeving, en even klikken op 'een nieuwe verbinding maken'.even de stappen doorlopen en het zou moeten werken :)

• vedder
Apparaatbeheer gaf ook geen fouten.
Maar voor de zekerheid hadden we toch maar ff de ethernet drivers geuninstalled en weer opnieuw geinstalled, en ja hoor nu werkt het gewoon. Vreemd, maarja, ik mag niet klagen :]

doob