[VirtualDub] Divx in meerdere stukken knippen

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Lekker probleem waar ik na doorlezen van diverse topics nog niet uit ben.

[search=divx splitten]
[search=divx knippen geluid beeld]
[search=divx knippen geluid beeld synchroon gelijk]

Ik heb een videoband waar 8 afleveringen op staan van 10 minuten. Deze wil ik graag digitaliseren en op CD wegschrijven als Divx (en ook CD's als SVCD).

Dus ik ben aan het capturen gegaan. Gewoon VCR op play gezet en met VirtualDub de boel opgenomen waarbij ik de handel rechtstreeks in Divx5 heb weggeschreven en het geluid laten comprimeren naar MP3

Allemaal leuk en aardig. Alleen nu zit ik dus met 1 enorm bestand terwijl ik 8 losse bestanden wil hebben.

Dus met VirtualDub netjes val alle afleveringen begin en eind gemarkeerd en afzonderlijk die stukken laten opslaan. De eerste aflevering gaat goed, maar bij de rest loopt het beeld achter op het geluid. Dit komt niet door de speler!!

Na wat zoekwerk ben ik in ieder geval tegengekomen dat video en geluid op 'direct stream' moeten staan. Maar helaas lost dat het probleem niet op. Ook niet als video op Full processing staat en Audio op direct stream. Ook niet omgekeerd. Beiden op Full processing heeft ook al geen succes.

Dus ben ik verder gaan zoeken. Toen kwam ik tegen dat 'Avichop' het goed zou kunnen.... Mogelijk wel alleen splitst dat ding een divx gewoon in 2 stukken terwijl ik dus fragmenten uit die divx wil pakken.

Kortom..... veel geprobeer, veel gezoek maar nog geen oplossing helaas.

Iemand die me nog wat meer tips kan geven?

[update]
Het lijkt erop dat er toch iets anders aan de hand is dan ik dacht. Ik heb weer iets nieuws ontdekt. Dit heb ik verderop in het topic ook staan maar voor mensen die het topic voor het eerst lezen, is het wel zo handig dat het in de startpost staat. Vandaar deze edit:

Wat ik geprobeerd heb is in 1x een aflevering uit het grote bestand te snijden en te resizen naar 768x576. Dat gaat dus niet goed met geluid en beeld.
Wat WEL goed gaat is alleen het stuk eruit snijden maar zonder te resizen. Het geluid en beeld loopt dan nog wel synchroon.

"Och... dan doe je dat toch eerst en resize je die stukken later?" Jah... dacht ik ook. Alleen ontstaat dan WEER dat niet-synchroon-lopen van geluid en beeld ;(

[ Voor 21% gewijzigd door WFvN op 06-12-2003 18:27 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hmmm....in de 'Gordian Knot' guide wordt het altijd met Nandub gedaan en dat terwijl Virtualdub wel gewoon in het pakket zit. Is al een tijd geleden dat ik actief was met het maken van Divxjes, maar ik kan me wel vaag iets herinneren dat het met Nandub beter ging. Probeer het eens. En idd onder 'direct stream copy'.

Oh ja....en probeer anders telkens 1 split per keer te doen, dus niet meteen alle stukken markeren, maar eerst deel 1 zodat je deel 1 afzonderlijk hebt en een stuk van deel 2-8. Vervolgens weer deel 2 markeren, zodat je nu deel 2 afgezonderd hebt en een stuk met 3-8 etc. etc.

[ Voor 38% gewijzigd door zimbab op 06-12-2003 17:35 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Nandub ff neerhalen en proberen.... dat heb ik nog niet gedaan |:(

Verwijderd

Problemen met synchroon lopen van geluid treden meestal op als je je geluid gecomprimeerd laat bij bewerken.

Bij cappen is 't ook beter om je geluid gewoon als WAV op te nemen, en dan pas op 't eind te comprimeren.

Zo voorkom je veel synchronisatie problemen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm.... dat kan ik ook nog proberen ja. Helaas niet nu omdat de 'capture-pc' op m'n werk staat. Dus dat wordt wachten tot maandag indien de rest neit lukt.

Even een update.
Met Nandub kan ik niet echt goed uit de voeten. Maar even iets anders interessants:
Die video heb ik opgenomen op een resolutie van 768x288; dus halve hoogte.

Wat ik geprobeerd heb is in 1x een aflevering uit het grote bestand te snijden en te resizen naar 768x576. Dat gaat dus niet goed met geluid en beeld.
Wat WEL goed gaat is alleen het stuk eruit snijden maar zonder te resizen. Het geluid en beeld loopt dan nog wel synchroon.

"Och... dan doe je dat toch eerst en resize je die stukken later?" Jah... dacht ik ook. Alleen ontstaat dan WEER dat niet-synchroon-lopen van geluid en beeld ;(