Foute DNS na verhuizing van Chello naar Demon.

Pagina: 1
Acties:

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 15:09
Sinds kort ben ik overgestapt van Chello naar Demon. >:)

Echter laatst zag ik dat ik nog steeds de DNS servers van Chello krijg toegewezen.

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.142.28.66 :(
212.142.28.130

na een ipconfig /renew krijg ik

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137 :P
194.159.73.136

Ik heb nergens hard de IP-adressen van chello ingevoerd. Toch komen ze steeds maar weer terug. Hoe krijg ik dit goed? (Ik heb wel eens wat gehoord over "flushen"??) :?

(Ik heb al een search gebruikt maar met de kreten DNS en flushen kwam ik niet veel verder, kon niks bruikbaars vinden).

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Is het niet zo dat je je modem moet resetten ofzo

edit: en volgens mij kan je ergens zelf de DNS-servers intypen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 17:08 ]

• Redlihcs
Het heeft niks met het modem te maken. Wel met mij eigen PC.
Ik zit namelijk achter een router en die krijgt wel de juiste IP-nummer. Het zit dus ergens in mijn eigen systeem.
Natuurlijk kan ik hard de DNS instellingen gaan inkloppen. Maar dat wil ik niet. Automatisch moet het ook goed werken.

Verwijderd

Kijk eens in de configuratie van DHCP in je modem/router. Eventueel kun je deze even naar de fabrieksinstellingen resetten.
Het lijkt erop alsof deze via DHCP eerst de oude DNS'en uitgeeft en pas bij een renew z'n eigen configuratie gaat querien.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 08:48
Sinds kort ben ik overgestapt van Chello naar Demon.
Ik ook :Y) - Gefeliciteerd!
Die dns server ip's moeten toch echt ergens staan. Als je voor chello een COM21 modem had, dan gebruikte je geen dhcp en zijn ze toch echt ooit ingeklopt; ofwel in je router of in je pc. Als je van statisch naar dynamisch ip overgaat, volstaat het niet om alleen dhcp aan te zetten. Je MOET de dns entries expliciet verwijderen.

• Redlihcs
Om de router te resetten vond ik toch wat te drastisch. Temeer omdat ik dacht dat het daar toch niet aan kon liggen. Ik heb eerst nog een andere stap geprobeerd:

1. Verwijder NIC drivers.
2. Voeg toe NIC drivers.

En zie daar.. de juiste DNS instellingen worden nu wel meegenomen tijdens het starten van de PC. Ik denk dat XP het ergens onderwater nog vast houd.

Opgelost... iedereen bedant voor de suggesties.. (al had ik er weinig aan ;) )

Pagina: 1