[arklinux] instalatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
Bij het instaleren van arklinux alpha9 krijg ik een soort van schaakbord op mijn scherm. zwarte en witte vlakken en mijn lampjes van de scroll lock en caps lock knipperen, hierna doet hij niets meer :(

Na het booten van cd krijg ik een melding dat er mogelijk twee problemen kunnen zijn plus de oplossingen ervoor pas daarna gaat de kernel booten en dan kan ik schaken.

na het verschillende malen geprobeert te hebben en gezocht op i-net weet ik niet meer wat te doen.

systeem: cyrix 686mx pr233
64 MB edo
1.2 GB HD
s3Trio vga + voodoo
SuSe 6.1

Iemand een idee??

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

wat zijn de mogelijk twee problemen en de oplossingen :? misschien wel handig om te melden

heb je ook al in de bugzille page gezocht van arklinux :?

klik

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 09:11

Blaasvis

Cidora \o/

dit lijkt op een kernel panic.. wat heb je nog meer geprobeerd ?

linkje van bugreports over kernel panic's

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
komt ie:

-If your system hangs while displaying the language selection screen, the problem might be a problematic USB chipset on your mainboard (e.g. on early NForce2 boards). This can be worked around by typing "nousb" now,and pressing enter

-With some computers a problematic ACPI implementation can also lead to installation difficulties. You can try typing "noapic acpi=off" now, and pressing enter to see if this helps.

[F1-main]
boot:_

dat is alles wat ik te zien krijg. Beide "oplossingen" geprobeert maar als ie verder gaat: loading kernel etc dan krijg dat schaakbord

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers