Philips Vesta probleem met instellingen behouden.

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Philips Webcam PCVC675K
Hai,
Ik heb al in de search gezocht maar kan dit probleem niet echt terug vinden.
Philips zelf heeft geen zin om er iets aan te doen.
(als je uiteindelijk iemand aan de foon heeft,loopt ie de settings na,saven,ow dat doet ie niet, vreemd,dan ligt het aan uw systeem, dat ie het wel gedaan heeft..mja...)

Als ik de cam (PCVC675K) voor het eerst opstart geeft ie een zwart wit beeld.
Ook staat ie altijd op 15 frames per second.
Wat ik dan moet doen is een vinkje voor zwart wit plaatsen (die staat er niet dus eigenlijk zou ie gewoon kleur moeten zijn) en weer weghalen.
Het beeld wordt dan weer kleur.
Daarna zet ik hem op 5 frames per second,en hij is klaar voor gebruik.
Opslaan echter van die settings doet ie niet, tenminste... ik kan de hele verdere dag de webcam zonder enig probleem gebruiken tot de pc is uitgeweest.
Zodra ik de pc reset,of de volgende dag weer aanzet, zijn de instellingen weg,is ie weer zwart wit.
Ook als ik automatische belichting en zo uitzet,opsla, blijft die uit,tot de pc ge reboot wordt.
Als ik de toepassing afsluit die de webcam gebruikt (zoals msn) en weer opstart is de cam gewoon zoals ik hem had ingesteld de laatste keer, dus in kleur,tot ik de power er af haal of de pc reboot,dan moet ik weer van voren af beginnen.

Bovenstaand gedrag trad op toen ik de camera aansloot op de usb hub,maar sinds die dag maakt het niet uit of ik hem rechtstreeks of op de hub aansluit.
Ik heb driver versie 1.5 maar de ellende begon al bij 1.3
Ik draaide toen nog op windows98 en heb geupgraded naar XP.
Het is dus onder beide besturingssystemen.
Ik heb ook de drivers ge-deinstalleerd, met een crawler alle settings weg gehaald en opnieuw geinstalleerd.

Het is hinderlijk,meer niet... maar ik zou graag weer de juiste instellingen kunnen opslaan.
Herkent iemand het probleem en heeft hij het weten te fixen ?
Met Google ..tja ik kom niet verder dan trefwoorden als Philips PCVC675K starts black and white of doesn't remember settings,doesn't store settings maar dat geeft geen hits die op mijn probleem slaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 06-12-2003 15:15 ]