Toon posts:

[2K] 2X windows laten herstarten automatisch hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn Pc twee keer laten opstarten d.m.v een script of Shutdown.exe
Met de tool shutdown.exe kan ik niet vinden dat je het systeem nog een keer wilt opstarten. Wat ik nu gedaan heb is in de RUNONCE registry key het commando gegeven om shutdown.exe als script te laten uitvoeren. Dit gaat goed, maar wanneer het systeem weer opnieuw opstart moet deze commando nog een keer uitgevoert worden alleen ik zou niet weten hoe |:(

Heeft iemand dit ook meegemaakt en weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Verwijderd

mag ik vragen waarom je dit wilt ?

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Twee verschillende kixstart scripts.

In de eerste schrijf je de RunOnce key met het tweede script plus het shutdown.exe commando.
In de twee alleen het shutdown.exe command.

Veni, vidi et cervesiam

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef even aan welke Windows versie je gebruikt - dan kan ik je topictitel aanpassen zodat hij conform de WOS Policy is :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het gaat om Windows2000 Pro.
Ik wil gewoon mijn pc twee keer achter elkaar opnieuw opstarten (is voor mij noodzakelijk) :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Kleine titeledit - de manier die Ruthger aangeeft lijkt me voldoende. Kan je aangeven waarom dat niet werkt?

Eventueel zou je een zelfde soort actie kunnen proberen zonder KiXStart waar je gewoon met 2 batchfiles en 'regini.exe' werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil eigenlijk niet gebruik maken van kixstart. is er geen manier dat je de shutdown.exe tool de opdracht geeft dat er dus 2X geherstart moet worden?
De runonce kan zoals de titel al aangeeft maar 1X draaien, maar na de eerste herstart moet er dus nog een keer geherstart worden om de installatie van een programma te voltooien. :/

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Gebruik bootvis, en laat niets testen :)

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Waarom zet je in dat scriptje, wat de eerste keer in runonce geplaatst wordt, niet een nieuwe entry in runonce?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 20:55:
ik wil eigenlijk niet gebruik maken van kixstart. is er geen manier dat je de shutdown.exe tool de opdracht geeft dat er dus 2X geherstart moet worden?
De runonce kan zoals de titel al aangeeft maar 1X draaien, maar na de eerste herstart moet er dus nog een keer geherstart worden om de installatie van een programma te voltooien. :/
Nogmaals - je hoeft niet per se KixStart te gebruiken. Ondertussen denk ik dat de techniek wel uitgelegd is - ik zal hem nogmaals kort samenvatten:

• Je zet in je registry de optie dat je een script / batchfile / KixStart script opstart.
• Dit script laat je contrioleren ofdat het de 1e of de 2e reboot is (eventueel een filetje wegschrijven bij de 1e reboot - bestaat het filetje is het een 2e reboot)
• Bij een 1e reboot installeert het script zichzelf opnieuw

Ik denk dat je er hier toch echt een heel eind mee moet komen - zo nee, wil ik concreet van je weten wat er niet lukt aan deze oplossing - een klein beetje initiatief buiten 'Het lukt niet' is wel belangrijk namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

bedankt voor de reacties!

Ik heb nu idd een oplosing voor het twee keer herstarten d.m.v in de script nogmaals een RUNONCE key te plaatsen voor de volgende restart. Tevens de LogonCount naar 2 gezet.

Maar nu blijkt dat als ik dus in het script in RUNONCE het commando DISKPART aanroep deze niet wordt uitgevoert. Het script is goed want wanneer ik deze dus gewoon via de Start --> Run aanroep wordt deze dus wel uitgevoerd.

Ik had gelezen dat het te maken hebt met het opstartproces van Windows en dus nog niet meteen dus de DISKPART kan uitvoeren.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? :?

Verwijderd

Offtopic:

Topicstarter, het is leuk dat jij het noodzakelijk vindt dat het gebeurt, maar het is ook enorm belangrijk voor diegene aan wie je de vraag stelt. Waarom zo moeilijk doen? Zeg gewoon WAAROM je wilt dat hij twee keer opstart. Er leiden meerdere wegen naar Rome, en wellicht is 2x opstarten wel overbodig... wat wil je nu eigenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 12:34:
Hallo.

bedankt voor de reacties!

Ik heb nu idd een oplosing voor het twee keer herstarten d.m.v in de script nogmaals een RUNONCE key te plaatsen voor de volgende restart. Tevens de LogonCount naar 2 gezet.

Maar nu blijkt dat als ik dus in het script in RUNONCE het commando DISKPART aanroep deze niet wordt uitgevoert. Het script is goed want wanneer ik deze dus gewoon via de Start --> Run aanroep wordt deze dus wel uitgevoerd.

Ik had gelezen dat het te maken hebt met het opstartproces van Windows en dus nog niet meteen dus de DISKPART kan uitvoeren.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? :?
Het is belangrijk om te weten wanneer de diverse processen worden uitgevoerd:

• Laden van systeembestanden (inclusief system.ini en win.ini)
• Laden van het register, waarbij HKEY_USERS en HKEY_CURRENT_USER als laatste aan de beurt komen.

Dan heb je nog te maken met de volgorde van de runkeys, rekening houdend met bovenstaande volgorde:

1. Runservices once
2. Runservices
3. Runonce
4. Run

Als laatste wordt alles gestart wat zich in het menu bij opstarten/startup bevindt

Het kan dus best zijn zijn dat je een commando of functie aanroept, waarvan de bijhorende dll's nog niet geladen zijn.

Plaats het script in ieder geval in de Runonce van HKEY_CURRENT_USER, omdat die later aan de beurt komt dan die van HKEY_LOCAL_MACHINE ;)
edit:
Ik weet niet of jullie gebruik maken van roaming profiles, maar dat kan ook nog wat problemen opleveren met de volgorde van laden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een manier gebruik te maken van Scheduled Task bij opstarten
Hierin werkt mijn script namelijk wel maar het nadeel is dat ik hierin niet kan opgeven dat het maar 1X moet draaien. Er is wel een optie voor RUN ONCE maar dan moet je een bepaalde tijd opgeven :-(
Pagina: 1