Toon posts:

UPC gaat digitaal naar de voordeur

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:P

Gigasnel internet in Hilversum
HILVERSUM, ALMERE - Abonnees van UPC in Hilversum en Almere kunnen mogelijk al binnen twee jaar digitale televisie kijken en meer dan honderd keer zo snel internetten als via de gewone telefoonlijn. Een revolutionaire breedbandtechniek maakt het mogelijk om zonder grote investeringen de kwaliteit van het net enorm te verbeteren.

UPC heeft de gemeenten Hilversum, Almere, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven haar plannen voor 'breedband aan huis' toegestuurd. In deze vijf gemeenten ligt al een uitgebreid glasvezelnetwerk. De laatste 300 á 400 meter tot aan de woningen liggen weliswaar nog gewone coaxkabels in de grond, maar dankzij nieuwe technieken kunnen die vrijwel net zulke grote hoeveelheden data doorgeven als glasvezel.

Na aanpassing van het net wordt het mogelijk om met 10 megabytes per seconde te internetten. Met adsl is die snelheid gemiddeld 2 mb. Wie dat niets zegt: straks kun je honderd keer zo snel informatie van het internet halen als nu via een gewone telefoonlijn.

Mark Zellenrath en Manuel Kohnstamm van UPC zeggen dat dit slechts het begin is en dat na verloop van tijd de snelheid nog hoger wordt: 30 mb per seconde. Zeker ook voor het bedrijfsleven biedt dat ongekende mogelijkheden op het gebied van data-uitwisseling.

Zulke hoge datasnelheden geven computergebruikers, maar ook televisiekijkers en telefoonabonnees, nieuwe mogelijkheden. Bijvoorbeeld via de computer achteraf televisieprogramma's en films bekijken met haarscherp beeld en perfect geluid. Of online ingewikkelde, driedimensionale computerspelletjes spelen. Telefoneren met beeldtelefoon van superkwaliteit, tot wel zes telefoonnummers op één aansluiting, ouderenalarmering en direct contact met verzorgers op afstand, kan straks ook.

De supersnelle breedband maakt telewerken en e-learning (thuis studeren) simpeler. Het maakt beveiliging op afstand mogelijk - de woonomgeving is dan via internet te volgen - en tevens is dankzij een verbeterd netwerk digitale televisieontvangst mogelijk.

Eén van de grote voordelen van de nieuwe techniek, die UPC nu in Amsterdam test, is het feit dat er weinig graafwerk voor nodig is. De investeringen zijn te overzien en worden door het bedrijf zelf betaald. De abonneekosten hoeven niet eens zoveel omhoog. Met de gemeenten wil UPC binnenkort overleggen over de wensen en mogelijkheden om de kabelnetten op korte termijn drastisch te verbeteren. In Hilversum wil het bedrijf hiermee ook laten zien dat het graag de tot nu toe vrij slechte relatie met de gemeente wil verbeteren. ,,Wat ons betreft, kan het allemaal binnen twee jaar. De techniek is er klaar voor.''

Ed Brouwer
zaterdag 06 december 2003

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-05 10:15

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Mooi.
Na aanpassing van het net wordt het mogelijk om met 10 megabytes per seconde te internetten. Met adsl is die snelheid gemiddeld 2 mb. Wie dat niets zegt: straks kun je honderd keer zo snel informatie van het internet halen als nu via een gewone telefoonlijn.
Maar hier wordt al een verkeerde vergelijking gemaakt: 10 megabyte en een gemiddelde 2 mb (mbit, kan haast niet anders) verbinding via ADSL.
10 megabyte zou betekenen een ruim 100 mbit verbinding :)

Maar rotterdam klinkt goed, das dichtbij, als ze daarna ook nog de perifere steden/dorpen e.d. gereed maken :Y)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26

tomic

Smexylittlebabe!

Nestor schreef op 06 december 2003 @ 14:36:
Mooi.

[...]

10 megabyte zou betekenen een ruim 100 mbit verbinding :)

Maar rotterdam klinkt goed, das dichtbij, als ze daarna ook nog de perifere steden/dorpen e.d. gereed maken :Y)
Dat was dus wel het hele idee erachter :)

Toch maar een weblog?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:32:
Een revolutionaire breedbandtechniek maakt het mogelijk om zonder grote investeringen de kwaliteit van het net enorm te verbeteren.

.....
In deze vijf gemeenten ligt al een uitgebreid glasvezelnetwerk.
Het komt dus nog lang niet in kleine dorpen omdat daar geen uitgebreid glasvezel net ligt, en er dan een enorme investering gedaan moet worden.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Of ik lees het verkeerd, maar volgens mij klopt het hele verhaal van geen kanten. In ieder geval de waardes niet.

Ze praten over 10MegaByte/sec. en dan hebben ze het over 100x zo snel als met de telefoonlijn. Nou stel effe dat het via de telefoonlijn (ISDN dan) 7KB/sec X 100 = 700KB/sec. Hoe kom ik dan aan 10MB/sec :?

En even verder lees ik 30mb Wat bedoelen ze daar nu mee? 30 Mbit of 30 MByte :? Lekker duidelijk zo...

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm ja ze zijn al tijdje aan het testen daar @ upc / chello met EURODOSIS 2 modems, betere compresie etc etc konden ze 10 mbps mee halen door alleen modem te vervangen.

Dus als ze mij nou effe zo een eurodosis 2 modem geven kan ik hier in almere weer paar jaar vooruit :P

http://www.webwereld.nl/nieuws/15503.phtml

Nu al is UPC technisch klaar voor snelheden tot 10 Mbps. Hierbij maakt de kabelaar gebruik van de EuroDocsis 2.0-standaard. Over maximaal een jaar of twee zal het netwerk vervolgens snelheden tot 120 Mbps aankunnen.

wat in openings posts gezegt word klopt dus idd wel.

zoals je kunt lezen zijn ze er al tijdje mee bezig, artikel is al van 6 maanden terug (casema is overigens ook hard mee bezig)

[ Voor 51% gewijzigd door SithWarrior op 06-12-2003 15:02 . Reden: link toegevoegd ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
...
Hmmm daar gaan we weer.... ze bedoelen natuurlijk 10 Mbps, oftewel Megabits per seconde. Adsl is tenslotte ook niet 2 MB/s, maar 2Mb/s (als je op dit moment tenminste Fast Adsl van KPN hebt, snelheidverhoging nog niet meegenomen).

NB dit zijn natuurlijk theoretische waardes.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de normale lezer van de krant maken die wwardes volgens mij geen verschil, die kijkt naar de vergelijkingen. En journalisten kenne denk ik ook niet het verschil tussen Mb en MB. voor hen zijn bits en bytes hetzelfde
8)7

Verwijderd

Het komt dus nog lang niet in kleine dorpen omdat daar geen uitgebreid glasvezel net ligt, en er dan een enorme investering gedaan moet worden.
Dat is juist het stomste van alles. Ze gaan eerst beginnen in de stad waar ze al een snelle verbinding hebben, en dan pas in het dorp waar ze geen breedband hebben.. het moet juist andersom, dat is pas sociaal, net als adsl... eerst in het dorp doen en dan in de stad... helaas is het in de werkelijkheid anders... :(

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
hmm klinkt goed
/me woont in Almere

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 20:52
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 14:36:
[...]

Dat is juist het stomste van alles. Ze gaan eerst beginnen in de stad waar ze al een snelle verbinding hebben, en dan pas in het dorp waar ze geen breedband hebben.. het moet juist andersom, dat is pas sociaal, net als adsl... eerst in het dorp doen en dan in de stad... helaas is het in de werkelijkheid anders... :(
Bedrijven willen geld verdienen, dat wil niet echt lukken als je gigantische inversteringen doet voor een paar huizen waarbij het spul al lang is afgeschreven voordat je ook maar iets terug zou verdienen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

bij ADSL was het toch ook eerst de grote steden, en daarna pas de dorpen? en dan nog niet eens alle dorpen, sommige moesten hele acties op touw zetten om ADSL te krijgen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

al krijg ik 30 mbps en maandelijks geld toe, dan nog niet.
Ik heb de afgelopen 3 jaar zoveel problemen gehad met de administratie van UPC dat ze mij voorgoed kwijt zijn als klant.
Ben nu nog aan het sparen voor een schotel, maar als ik die heb dan ben ik pleite.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 07:00:
al krijg ik 30 mbps en maandelijks geld toe, dan nog niet.
Ik heb de afgelopen 3 jaar zoveel problemen gehad met de administratie van UPC dat ze mij voorgoed kwijt zijn als klant.
Ben nu nog aan het sparen voor een schotel, maar als ik die heb dan ben ik pleite.
Staat een beetje los van dit topic? Jammer voor je van de slechte ervaringen. Nu neem je ook nog een schotel! Kan het alleen maar beter gaan. Ook lekker in bed tv kijken dus...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben benieuwd. Ik woon zelf in EHV en ben ERG te spreken over chello wat snelheid betreft. Chello+ is snel genoeg en constant 2Mb+ ! Alleen de prijzen stammen nog uit de middeleeuwen ..

Verwijderd

UPC kan door het huidige personeelsbestand al niet eens normaal hun huidige 2 netwerken goed laten draaien, LanCity en Docsis, laat staan een nieuw netwerk erbij. Tuurlijk, de plannen en intentie's zijn altijd goed, maar de nazorg doen ze weinig mee, net zoals de prijzen, die niet meer van deze tijd zijn. Ook het verleden heeft uitgewezen dat ze een hele boel dingen, zoals de administratie, niet goed kunnen regelen tot op de dag van vandaag. Laat ze eerst maar eens leren kwaliteit te brengen voor hun klanten en dan pas overstappen op nieuwe technieken. Bij de bakker zou je ook een half afgebakken brood niet willen hebben voor dezelfde prijs van een goed brood.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 22:05
Als dit echt waar is... Ik woon namelijk in Amsterdam, en heb bijna altijd een snelle en stabiele verbinding (160-180 kb/s constant). Ze willen het dus van 1,5 mb/s naar 10 mb/s verhogen. De vraag is, ik heb Chello classic, stel ze verhogen hem echt naar 10 mb/s, zullen ze dan ook de prijs verhogen? Ik zou het eigenlijk met een korreltje zout nemen, bijna 7x zo snel man 8)7

Hopelijk is het waar. Dan zou Chello echt roeleren.

Verwijderd

SithWarrior schreef op 07 december 2003 @ 23:15:
bij ADSL was het toch ook eerst de grote steden, en daarna pas de dorpen? en dan nog niet eens alle dorpen, sommige moesten hele acties op touw zetten om ADSL te krijgen.
Dat bedoel ik nou juist :)
Pagina: 1